"Deviņdesmitie...mierīgi atpūšas..."; no iedzīvotājiem tiek piedzīti nepamatoti parādi

© pixabay.com

Pēdējā laikā pār SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" veļas arvien jaunu neizdarību gūzma, kas sarežģī iedzīvotāju dzīvi. Kamēr īpašnieks Rīgas dome mēģina tikt galā ar uzņēmuma vadību, tikmēr iedzīvotāji saņem visai dīvainas vēstules, iespējams, no parādu piedzinējiem.

Patiesā neizpratnē nonākusi seniore, kurai tiek pieprasīts segt kaut kādu parādu, vienlaikus norādot, ka tas nav viņas parāds.

Situāciju "Facebook" izklāsta seniores mazmeita: "Lietas būtība sekojoša. Vakar ome pasta kastītē atrada vēstuli. Atvēra aploksni, izlasīja, trīcošām rokām nofočēja, atsūtīja. Parāda atgūšanas izdevumi 30€... Kamēr mēģināju saprast, kas tas ir, ome sazinājās ar pāris kaimiņiem. Arī viņi ir saņēmuši šādas vēstules.

Tātad! Apsaimniekotājs Rīgas namu pārvaldnieks nav norēķinājies ar funkcionāli saistīto zemes pleķīša īpašnieku (Normunda Šlitkes ģimenes uzņēmums). Parāds sastāda 114 eiro 33 centi !!! Provizoriski, ēkā varētu būt ne mazāk kā 40 dzīvokļi (4 kāpņu telpas, 5 stāvi, šķiet katrā stāvā 2 dzīv., varbūt kaut kur arī 3). Katrs dzīvokļa īpašnieks saņēmis rēķinu par parāda (114,33€) atgūšanas izdevumiem. Nopietni?! No 40 dzīvokļiem tas būs 1200€. Tas tāds joks, vai kas?!

Pie kam, tai depešā ir rakstīts, ka ,,... nav norēķinājusies ēkas īpašnieku kopība...,, , kurš konkrēti no kopības - NAV ZINĀMS! Taču ,,par parādu atbild katrs kopības dzīvokļa īpašnieks ar savu personīgo mantu! ,,

Nu... es pat nezinu... Vai ir kādas idejas, ko šādā situācijā darīt? Bitīt' matos!"

Komentāros ļaudis iesaka nemaksāt un vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, jo šāda vēstule ir nekorekta un neko juridiski nenozīmē. (Vēstule pievienota "Facebook" ierakstā)

Dana Lopeza raksta: "Parādu piedzinēju kantori pēdējā laikā kļuvuši īpaši nekaunīgi un jā - tiešā tekstā nodarbojas ar krāpniecību. Man arī bija garš process ar viņiem, kur viņi centās piestādīt nepamatotu rēķinu, ar falšu pamatojumu (turklāt viņi lika lietā "smagos iebiedēšanas paņēmienus"). Tikai ar Patērētāju Tiesību Aizsardzības centra (PTAC) palīdzību tiku no viņiem vaļā. Pēc tam viņi sāka atkal - turklāt pat pantus neminot, tikai - krāpniecības teksts.
Tas viss ir dīvaini - acīmredzot piedzinējiem patreiz ir stiprs "jumts". Piedzinējus licencē tas pats PTAC - šiem vajadzētu drebēt, ka licencētie piedzinēji nodarbojas ar krimināli sodāmu krāpniecību, bet nekā. Mošk valdība piesedz?"
Ilmars San: "Jāmaksā tam, ar ko ir noslēgts līgums vai tml. Trešās personas var atpūsties. Zvans PTAC ar sūdzību par negodīgu praksi."
Diana: "90-tie...mierīgi atpūšās...oficiāls rekets...!!! Es nemaksātu...."
Eva Knospina: "Es arī tādus dokumentus varu sataisīt un samest pasta kastītēs bez pasta zīmoga... tur nekas nav juridiski nostiprināts kā vajag. Ja būs no PZD pretenzijas, mums arī būs pretargumenti - dokumentam nav juridiska spēka. Mana pozīcija ir tā, ka es neko neesmu saņēmusi - nav uz aploksnes pasta zīmogs un elektroniski parakstīts dokuments nav apstiprināts kā tam būtu jābūt"