Plāni lieli, bet naudas nav: "Rail Baltica" projekts jau uzglūn Latvijas aizsardzības budžetam

© Ģirts Ozoliņš/MN

Atbilstoši Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 500 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.

Viens no projekta klupšanas akmeņiem - sapņu pilis sabūvētas, bet naudas nav.

Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece "Rail Baltica" dzelzceļa projekta jautājumos Kristīne Pudiste norādīja, ka dzelzceļa projektā „Rail Baltica” jau izprojektētu lietu ir vairāk par pieejamo naudu to īstenošanai, tāpēc iespējas sliežu ceļa izbūvei meklēs gan privātajā un publiskajā partnerībā, gan aizsardzības budžetā, jo „Rail Baltica” trase kalpos arī militārajiem pārvadājumiem.

Par šādu paziņojumu sabiedrība nav sajūsma:

  • Aigars: Interesanti, tieši kā RB stacijas pie "Origo" un lidostas vai tilts pāri Daugavai kalpos militārajiem pārvadājumiem.
  • Andris: Vēl vajag militāros baseinus un militāros kultūras namus uzcelt.
  • Georgs: Tā vietā, lai stāstītu pasakas par privāto partnerību, būtu godīgi pateikt, ka runa ir par vienkāršu aizņemšanos no privātajām firmām, līdzīgi kā Ķekavas apvedceļa gadījumā.
  • Ilze: Viens variants būtu necelt visu, kas izprojektēts, būtu tā kā loğiski, bet vēl arvien neskaidri, kurš un kāpēc izdomāja celt mega būves centrā un lidostā.
  • Maira: Maksāsim vēl vairāk!