Jauns, izskatīgs puisis izrullē gājēju priekšā sarkanu paklāju, kāda meitene stalti supermodeles gaitā nodefilē pa to; cits sižets - puisis piesēžas blakus sabiedriskajā transportā, novieto savā un viņas priekšā saliekamo galdiņu un uztaisa pārsteigumu - uzklāj uz tā baltu galdautu, noliek uz tā puķes, servē ēdienus - šādiem un līdzīgiem sižetiem ar pozitīvo vēstījumu ir jau vairāk nekā 10 miljoni sekotāju un līdz ar to arī “Youtube” balva “Dimanta poga”.
Citos sižetos uz galda ir trauks ar vārītām mīdijām, austeres vai melnajiem ikriem. Pasažieri sākumā mulst, bet pēc tam sāk smaidīt, iesaistās pasākumā un nobauda ēdienus. Vēl skatāmi dažādi sižeti kur jaunais puisis sniedz palīdzību gados vecākiem cilvēkiem vai cilvēkiem ar kustību traucējumiem.
Puiša segvārds internetā ir Andrew Wave jeb Andrejs Černuckis. Šiem tikai minūti ilgajiem video ir fantastiska piekrišana - sekotāju skaits “Youtube” platformā vien ir vairāk kā 10 miljoni, skatījumu skaits mēnesī aptuveni miljards cilvēku. Tas ir grandiozi.
Kopš balvas piešķiršanas brīža un brīža, kad tā nonāca Latvijā, Andrew Wave blogiem jau pievienojās vairāk nekā 300 000 sekotāju.
Nra.lv viena intervija ar Andreju Černucki un viņa draugu un menedžeri Romānu Nozdrinu jau bija pagājušā gada augustā, to lasiet šeit. Šoreiz mūsu saruna notika uzreiz pēc “Dimanta pogas” saņemšanas.
Kopš mūsu iepriekšējās intervijas pagājis gandrīz gads. Redzu jums ir patīkami jaunumi?
Andrejs: Esam ieguvuši balvu “Dimanta poga”. To piešķir, kad “Youtube” vietnē ir sasniegti 10 miljoni sekotāju. Šajā laikā mums bija daudz jāpiedzīvo, jāceļo, jāsadarbojas ar dažādiem pasaules zīmoliem un pasākumiem, kā arī bija iespēja satikt slavenības no visas pasaules.
Video redzams Igaunijas Eirovīzijas pārstāvis Tomijs Kešs.
10 miljoni ir ikviena sociālo tīklu satura veidotāja sapnis. Kā jūs sākāt ceļu uz panākumiem?
Romāns: Mēs sākām uzņemt video Rīgas ielās ar cilvēkiem un sapņojām par skatītāju tūkstošiem. Pēc tam sapņojām par pirmo miljonu sekotāju un šķita, ka to nav iespējams sasniegt. Sākām savu darbību ārvalstīs un sapratām, ka tas ir iespējams. Un tagad esam sasnieguši 10 miljonus.
Kurš pasaulē ir sasniedzis vislielāko sekotāju skaitu “Youtube”?
Andrejs: Tas ir MrBeast ar vairāk nekā 400 miljoniem sekotāju. Vēl milzīgs skaits - miljards sekotāju -, ja runājam par visām platformām kopā, redkords pieder futbolistam Krištianu Ronaldo. Viņš to sasniedza pirmais.
Kāds ir jūsu reitings? Kurā vietā atrodaties?
Andrejs: Ja skatāmies uz ASV un, ņemot par pamatu sekotājus, tad pašlaik esam 231 vietā. Ja runājam par skatījumu skaitu, tad augstāk.
Tātad ASV jūs mīl visvairāk?
Romāns: Jā, no ASV mums “Youtube” kanālā ir visvairāk sekotāju un skatījumu - apmēram 15% no visiem. Mūsu saturs patīk visiem, bet amerikāņiem visvairāk.
Jūsu saturā visbiežāk dominē divi sižeti - sarkanā paklāja izrullēšana un galda klāšana sabiedriskajā transportā. Vai būs vēl kādi jauni sižeti?
Romāns: Jā, šobrīd plānojam un strādājam pie citiem satura formātiem. Pie mums viesojās speciālisti no ASV un deva savas rekomendācijas. Plānojam veidot tiešsaistes video (live stream).
Kas šajos tiešsaistes video tiks atspoguļots?
Andrejs: Tās būs reportāžas par cilvēku dzīvi dažādās pasaules vietās.
Vai tas nozīmē, ka Andrejs ies klāt cilvēkiem un visu ko jautās?
Romāns: Jā, var teikt arī tā. Mēs atspoguļosim dzīvi, kāda tā ir dažādos pasaules nostūros.
Kādā veidā reportāžā parādīsiet to, kā cilvēki dzīvo?
Andrejs: To jūs redzēsiet sociālajos tīklos.
Vai šie arī būs īsie sižeti?
Romāns: Nē, šie video būs gari - vismaz vienu stundu ilgi.
Jūsu vēstījumi līdz šim ir bijuši bez valodas lietošanas atspoguļojot tikai dažādas darbības. Vai tagad sāksiet lietot arī dažādas valodas?
Romāns: Jā. Iepriekš nebija tādas funkcijas, kas automātiski tulkotu sacīto, bet tagad ir. “Youtube” platformā ir iespēja automātiski translēt tulkojumu gandrīz vai katrā pasaules valodā.
Esat konkrēti izplānojuši kā sasniegt 50 miljonus sekotāju?
Romāns: To ir grūti prognozēt. Bet centīsimies to sasniegt. Pēdējā gada laikā mums pienāca klāt septiņi miljoni. Tagad galvenais nav sekotāju pieaugums, bet vēlamies izbaudīt procesu un esošo sasniegumu.
Kas turpmāk būs jūsu vēstījumu pamatā?
Andrejs: Tās ir pozitīvas emocijas. Pasaulē katru dienu notiek tik daudz nepatīkamu lietu, un cilvēkam vajag kaut vai 60 sekundes apskatīties kaut ko pozitīvu, lai nomierinātos, lai gūtu emocionālo līdzsvaru.
Cik viegli ir veidot šādu saturu?
Ne vienmēr viss ir tik viegli kā izskatās. Piemēram, viens video ar sarkano paklāju jāfilmē līdz četrām stundām, jānoiet daudz kilometri karstā svelmē Francijas dienvidos. Ne vienmēr izdodas sižeti ar galda klāšanu. Tikai satura veidošanai vien jāiztērē vairāki tūkstoši eiro. Tāpat arī jārūpējas par tehnisko aprīkojumu un cilvēkiem, kuri paliek aiz kameras.
Vai tie vienmēr ir nejauši, nesarunāti cilvēki, kuriem klājat galdu?
Romāns: Pārsvarā jā. Bet reizēm, kad ir kāda reklāmas sadarbība, tie ir aktieri. Taču tad šie aktieri nezina, kas būs uz galda.
Ko darāt ar ēdieniem, kas paliek pāri?
Romāns: Mums ir liela komanda, kas jāpabaro (smejas).
Cik liela tā ir?
Romāns: Kopš iepriekšējās tikšanās ar jums, skaits nav mainījies - joprojām esam desmit cilvēki. Vieni piedalās satura veidošanā, filmē. Citi montē, atbild uz e-pastiem, publicē materiālus sociālajos tīklos.
Cik pavisam jums ir sekotāju un skatītāji visos tīklos?
Romāns: Aptuveni 25 miljoni. Katru mēnesi auditorija pieaug par 5%.
Pašlaik gatavojamies braukt uz Londonu, kur būs jauna zīmola veikala atklāšana, un Andrejs tur ar savu sarkano paklāju būs klāt. Pēc tam brauksim uz Nīderlandi - uz “Moto GP” sacensībām. Organizatori lūdza mums atspoguļot pasākumu.
Vai politiķi nevēršas pie jums, lai palīdzat viņus reklamēt? Piemēram, vai jūs nevarētu izripināt sarkano paklāju mūsu premjerei Evikai Siliņai līdz ar ko viņas reitingi ievērojami pieaugtu?
Romāns: Viņiem bez mums arī labi sanāk.
Andrej, jūs pērn augustā mums intervijā nra.lv paudāt sekojošo: “Mums joprojām ir viens sapnis. Ir viens cilvēks Latvijā, ar kuru mēs vēlētos uztaisīt kopīgu saturu. Tas ir mūsu Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Mums patīk, ka viņš ir aktīvs sociālajos tīklos, un ar to saprotu, ka mēs esam uz viena viļņa. Mēs esam komunicējuši ar prezidenta sabiedrisko attiecību pārstāvjiem, tur jau mūs zina. Satikt prezidentu būtu liels gods un prieks. Prezidents tagad ne tikai bieži staigā kājām, bet arī brauc ar velosipēdu, un, ja viņš apstiprinātu, viņš būtu pirmais, kas būtu braucis pa mūsu paklāju ar velosipēdu... Es jau to vizualizēju savā iztēlē, tas būs wow!” Vai izdevās pietuvināties sapņa realizācijai?
Andrejs: Valsts prezidents par mums zina, taču, viņam ir daudz svarīgākas lietas darāmas, taču, mēs esam vienmēr atvērti kopīgam saturam. Nesen mēs ar viņu tikāmies Japānā, Expo 2025 Baltijas paviljonā.