Latvijas autoceļus būvēs un remontēs 1000 km garumā

© f64

Šogad dažāda veida ceļu būvniecības un uzturēšanas darbus plānots veikt uz 1000 km valsts autoceļu.

2015.gada plānotais finansējums valsts autoceļiem ir līdz 256,143 milj. EUR, no kuriem 139,2 milj. EUR veido valsts budžeta finansējums, un līdz 117 milj. EUR – Eiropas Savienības fondu līdzekļi.

Valsts budžeta bāzes finansējums valsts autoceļiem šogad ir par 21% lielāks nekā 2014. gadā piešķirtais valsts budžeta finansējums kopumā (bāzes finansējums un līdzekļi neparedzētajiem gadījumiem), kas bija 114,3 milj. EUR.

Nopietnākie projekti valsts autoceļu tīklā šogad:

Remontdarbi uz Liepājas šosejas šogad notiks vairākos posmos, un to kopējais garums ir 57,3 km. Autoceļa Rīga – Liepāja (A9) posmā no Apšupes pāvada pāri dzelzceļam (kas arī tiks pārbūvēts) līdz Anneniekiem (39,1.-60,1. km) tiks veikti segas pastiprināšanas darbi, kā arī atjaunoti tilti pār Bērzi un Bērzupīti. Šī posma līgumcena ir 9,73 milj. EUR, un to līdzfinansē ES Kohēzijas fonds.

Segas pastiprināšanas darbi tiks veikti arī posmā no Durbes līdz Grobiņai (163,28.-185,8. km). Projekta izmaksas ir 9,3 milj. EUR. Šajā sezonā plānots uzsākt remontdarbus posmā no tilta pār Lielupi pie Kalnciema līdz krustojumam ar Jelgavas – Tukuma ceļu (P98) (24,4.-38,2. km). Remontdarbu, kuru kopējās izmaksas plānotas 16,6 milj.EUR, ietvaros tiks veikta tilta pār Lielupi rekonstrukcija, kuras laikā visa satiksme tiks organizēta pa pagaidu tiltu. Līgums par šiem būvdarbiem vēl nav noslēgts.

Tuvākajā laikā sāksies segas rekonstrukcijas būvdarbi uz Vidzemes šosejas (A2) posmā no Langstiņiem līdz Garkalnes dzelzceļa pārvadam (15,4.-25,5. km). Plānots veikt abu brauktuvju vecā asfalta seguma reciklēšanu, šķembu pamata stiprināšanu un jauna trīs kārtu asfalta seguma ieklāšanu. Tiks rekonstruēts arī sapārotais ceļu pārvads pār dzelzceļu un reģionālā autoceļa Garkalne–Alauksts (P3) pārvads pār Vidzemes šoseju Garkalnē, kā arī atjaunots gājēju tunelis aiz Langstiņu pagrieziena. Paredzēts, ka šī projekta izmaksas pārsniegs 18 milj. EUR.

Tāpat šogad tiks veikta Daugavpils – Rēzekne (A13) 20 km gara posma rekonstrukcija, iekļaujot sarežģīto A13 un A6 ceļu krustojumu. Kopējās investīcijas šajā posmā ir 15,4 milj.EUR.

Jau sākušies darbi Vecpiebalgas novadā uz autoceļa Cēsis – Vecpiebalga – Madona (P30) posmā 24,6.-38,0. km. Šeit notiks pilna segas rekonstrukcija un jauna tilta izbūve pār Gauju Taurenē. Kopējās izmaksas pārsniegs 11,4 milj. EUR.

Turpināsies darbi uz Jelgavas šosejas autoceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) posmā 60.-76,14.km. Rekonstrukcijas darbu ietvaros paredzēta segas pastiprināšana, pielietojot reciklēšanas metodi, kā arī asfaltbetona seguma nomaiņa. Elejā tiks veikta daļēja ceļa apgaismojuma pārbūve,

regulējamas un apgaismotas gājēju pārejas izbūve. Tāpat šajā posmā tiks izbūvētas autobusu pieturvietu platformas. Satiksmes drošības uzlabošanai ir paredzēta koku un krūmu izzāģēšana, transporta atvairbarjeru un ceļazīmju uzstādīšana. Darbu kopējās izmaksas ir 6,8 milj. EUR, tos plānots pabeigt šovasar.

Atsākušies arī pērn uzsāktie būvdarbi autoceļa Tukums – Kuldīga (P121) 23,13.-33,18.km posmā no Zemītes līdz Pūcēm Kandavas novada teritorijā. Šis projekts paredz grants seguma nomaiņu pret asfaltu, kā arī tilta pār Amulu atjaunošanu. Šī objekta rekonstrukcija izmaksās 7,4 milj., projektu līdzfinansē ERAF.

Darbi noritēs vēl vairākos desmitos ceļu posmu visos valsts reģionos.

Kopējais Latvijas valsts autoceļu garums ir 20 093 km, no kuriem 8743 km ir ar melno segumu, bet 11 350 km ar šķembu un grants segumu. Lai nodrošinātu valsts autoceļu tīkla uzturēšanu labā stāvoklī, autoceļu remontiem un uzturēšanai gadā būtu nepieciešami 490 milj. EUR.

Latvijā

Latvijas Mākslas zinātnieku un kuratoru biedrība (LMZKB) un vairākas radošo nozaru organizācijas aicina noteikt viena gada moratoriju to pieminekļu pārvietošanai, kas tiek pamatota ar totalitāro režīmu slavināšanu, šajā laikā aicinot diskutēt par kultūrvides pārmaiņām.

Svarīgākais