Par 4,5 miljoniem eiro plāno izbūvēt ūdeņraža ražotni Rīgas satiksmes vajadzībām

© Scanpix

2.lapa

Stepe pastāstīja, ka 10 trolejbusi ir skaits, kas paredzēts konkrētā pilotprojekta iepirkumos, savukārt Starikovs papildināja Stepes teikto, piebilzdams, ka visā Eiropā šī tehnoloģija ir inovatīva, tādēļ tā ir jāadaptē industriālā vidē, līdz ar to ar 10 šāda veida trolejbusiem ir gana, lai iepazītu tehnoloģijas darbības īpatnības.

Projekta gaitā tiks iegādāti 10 trolejbusi, kam rezerves vilces jauda tiks nodrošināta ar ūdeņraža kurināmā elementiem. Iepriekšējo iepirkumu rezultātā Rīgas ielās gaidāmi arī 10 ar ūdeņradi darbināmi elektriskie autobusi.

Bezizmešu transportlīdzekļu iepirkuma paredzamā summa ir 18 miljoni eiro.

Jau iepriekš tika ziņots, ka nākamgad Rīgas ielās varētu sākt kursēt jauni, ar ūdeņradi darbināmi trolejbusi un autobusi.

Šī gada jūlijā noslēgsies RS izsludinātais iepirkumu konkurss desmit jaunu trolejbusu iegādei. Mērķis šādu trolejbusu iegādei esot samazināt izmešu daudzumu, kas nonāk gaisā, sadegot dīzeļdegvielas produktiem.

Inovāciju projektā līdzfinansējumu trolejbusu iegādei piešķīrusi arī ES. Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks (S) minēja, ka līdzfinansējuma avots ir ES Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI/CEF), kas līdz šim Latvijā ir bijis finansējuma avots vēl tikai vienam projektam - ''Rail Baltica'' dzelzceļa sliežu izbūvei.

Komitejas vadītājs Baraņņiks izteicās, ka ar ūdeņradi darbināmo trolejbusu ieviešana galvaspilsētā ir interesanta un uz novitātēm vērsta iecere, kas šobrīd ir ļoti aktuāli arī Eiropas kontekstā. Ar alternatīvajiem resursiem darbināmi sabiedriskā transporta līdzekļi tiek ieviesti Vācijā, Nīderlandē un vēl citās Eiropas valstīs, tā apliecinot jauno tehnoloģiju nākotnes perspektīvu. Sabiedriskā transporta jomas aktivitātes, kuras ievieš Rīga, ir unikālas ne tikai Baltijas, bet pat Austrumeiropas kontekstā, uzsvēra Baraņņiks.