Biedrības “Latvijas ceļu būvētājs” valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš TV24 pauda viedokli, ka Latvijā ceļi kvalitātes ziņā izlīdzinājušies ar Lietuvas ceļiem, ja ne kļuvuši labāki. Taču bažas rada tas, ka valdība, noņemot naudu, mēģina “iešaut pati sev kājā”.
Atbildot uz auto žurnālista Paula Timrota apgalvojumu, ka Latvijā asfalta ceļi gan no uztveres, gan kvalitātes viedokļa ir sliktākie Eiropā un šajā ziņā mēs atpaliekam no Lietuvas un Igaunijas, Andris Bērziņš sacīja, ka varbūt pirms pieciem gadiem žurnālistam vēl bija taisnība, bet šobrīd vairs nē.
“Tagad, izbraucot cauri Lietuvai un paskatoties, kādi ceļi ir Lietuvā, īpaši reģionālie un vietējie ceļi, un paskatoties, kādi ceļi ir pie mums, jāsaka, ka mēs esam vismaz izlīdzinājušies, ja ne kļuvuši labāki,” sacīja A. Bērziņš.
Viņaprāt, šeit jāsaka paldies Eiropas naudai, ko valdība prasmīgi un gudri investēja kovida laikā. No lielākajiem un galvenajiem valsts ceļiem aptuveni 75% ir labā un teicamā stāvoklī. Ar reģionālajiem ceļiem ir sliktāk, tur mums aptuveni 50% vēl ir grants ceļi, bet no vietējiem ceļiem 75% ir ar grants segumu.
“Un te atkal valdība, noņemot naudu, mēģina “iešaut pati sev kājā”, jo pati pirms tam bija solījusi, ka pirms administratīvi teritoriālās reformas no katras apdzīvotās vietas uz novada centru varēs aizbraukt pa “melno” ceļu - asfaltētu ceļu.
Nekas tamlīdzīgs nenotiks, ja tagad rīkosies tā, kā Satiksmes ministrijas ierēdņi tagad ir izdomājuši, kā noņemt mums atkal kādus 16% līdzekļu, resursu. Tā naudiņa, kas nonāk pie ceļu būves nozares, šogad ir vismazākā, salīdzinot ar pēdējiem desmit gadiem, un nākamgad tā ir iezīmēta jau par sešiem miljoniem mazāk.
Un ja tagad pie tiem sešarpus miljoniem pieliek vēl 17 miljonus, tas nozīmē, ka mēs zaudējam vēl 20% no kapitālieguldījumu resursiem. Šādi rīkoties Satiksmes ministrijai ir neprāts, jo uz Latvijas attīstību vajadzētu skatīties stratēģiski, nevis tikai šogad, vai kā izpildīsim Ministru kabineta uzdevumu, lai “sastiķētu” kopā nākamā gada budžetu,” savu viedokli pauda A. Bērziņš, piebilstot, ka Eiropas Savienības finansējums ceļiem diemžēl ir beidzies un tādā apmērā, kāds tas bija pēdējos 15 gadus, vairs nebūs.