Un mums uz šo būs jāskatās piecus gadus? Ļaudis nemierā ar koka platformām Rīgā

© Dmitrijs Suļžics / F64

Dzelzceļa pasažierus pārsteiguši jaunie peroni, kas uzstādīti Rīgas centrālajā stacijā – paaugstinājums, lai cilvēki varētu ērti iekāpt jaunajos vilcienos, sanaglots no koka dēļiem. Sevišķi par neierasto risinājumu izbrīnīti mazu bērnu vecāki, kuriem jau tā nokļūšana uz vilcienu ir neērta. “Latvijas dzelzceļā” skaidro, ka koka platformu risinājums te atradīsies vismaz piecus gadus, vēsta TV3.lv.

Ejot uz vilcienu, TV3 žurnālistiem paveras neierasts skats, kas īsti neiet kopā ar jaunajiem vilcieniem - koka uzbrauktuve, margas, bet tās labi nostrādātas un skabargas rokās neduras. Un tālāk viss perons no koka, kas liek cilvēkiem uzdot jautājumu, vai šāds risinājums ir pastāvīgi vai tikai uz laiku.

Stacijas dienvidu daļai bija paredzēts būt atvērtai jau 2023. gada beigās, taču neziņā par to, cik ilgi pārtraukums būs, “Latvijas dzelzceļš” paši uzstādījuši koka platformas.

“Ņemot vērā ka “Rail Baltica” projekts netiek realizēts termiņā un arī šobrīd nav skaidrības, kad jaunie peroni būs pieejami, “Latvijas dzelzceļš” izlēma būvēt pagaidu risinājumus. Pagaidu ir nosacīti - ekspluatācijas garums var ilgt piecus gadus, jo ir pagaidu būves statuss. Būves ir gana drošas un, pats galvenais, nodrošina iekāpšanu jaunajos elektrovilcienos,” klāsta “Latvijas dzelzceļa” preses sekretāre Agnese Līcīte.

“Konstrukcija ir tāda, ka uz betona blokiem tiek nostiprināti un izvietoti dēļu risinājumi. (TV3: Kāpēc nevar uzreiz likt betonu?) Protams, ievērojami dārgāk, ātrāks saskaņošanas process, ātrāki būvdarbi, saviem spēkiem, nevis iepirkums no būvniekiem no ārpuses. Ātrāk un lētāk. 16 vietas izmaksā ap vienu miljonu un tiek segts no “Latvijas dzelzceļa” budžeta,” skaidro Līcīte.

Ja sociālajos medijos var manīt kurnēšanu par koka peroniem un šaubas, vai tie atbilst mūsdienu prasībām, tad uz vietas cilvēki ikdienas steigā par to pārlieku nesatraucas. Dēļi nesen kā uzlikti, nav vēl nodeldēti, ir gana stabili.

Atklāts gan jautājums, kā koka grīda ilgtermiņā izturēs milzīgo cilvēki skaitu, kas te ikdienā apgrozās. Turklāt jau tagad dažviet starp dēļiem var manīt spraugas, kas laika gaitā, visticamāk, augs lielākas. Vismaz labā ziņa - nomainīt dēli ir ātrāk nekā aizlāpīt bedri asfaltā.