Par 4,5 miljoniem eiro plānots izbūvēt ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes staciju jaunā ar ūdeņradi darbināmā sabiedriskā transporta vajadzībām.
Šodien "Rīga satiksmes" (RS) rīkotajā preses konferencē Latvijas Zinātņu akadēmijas pārstāvis Aivars Starikovs pastāstīja, ka Vienības gatvē 6 tiks veidota ūdeņraža ražošanas, saglabāšanas un uzpildes stacija, kas publiski būs pieejama arī privātajam transportam. Iepirkuma paredzamā summa ir 4,5 miljoni eiro, no kuriem 50% līdzfinansēs Eiropas Savienība (ES), līdzīgi kā jauno trolejbusu iegādei. Ūdeņradi paredzēts iegūt no dabasgāzes.
Starikovs skaidroja gan ūdeņraža kā alternatīvā resursa labās īpašības, piemēram, to, ka gāze ir viegla, nav toksiska un ērti uzglabājama, gan jautājumus, kas saistīti ar ūdeņraža elektromobiļu ekspluatāciju, minot, ka pasažieru pilsētas autobusi var nobraukt ap 300 līdz 400 kilometriem un to uzpilde aizņem no septiņām līdz desmit minūtēm. Starikovs apgalvoja, ka jauno trolejbusu ekspluatācija nepārsniegs pašreizējās izmaksas.
Starikovs arī izklāstīja, ka pirmie ūdeņraža autobusi tika izstrādāti 20.gadsimta 80.gados un šobrīd Eiropā vairāki sabiedriskā transporta operatori ikdienā izmanto aptuveni 80 ūdeņraža autobusus, kuros enerģijas avots ir ūdeņraža gāze, ko no ūdeņraža pārvērš elektrībā.
Par iepirkumu projekta juridiskajām niansēm informēja RS Juridiskās daļas vadītājs Didzis Stepe, kurš izklāstīja pamatojumu šim pirkumam, atkārtoti minot lielās problēmas ar gaisa kvalitāti Rīgā un nepieciešamību šīs problēmas risināt, līdz ar to Rīgas plāns ir bezizmešu transporta līdzekļi, kas darbināmi ar alternatīvajiem resursiem.
Turpinājumu lasiet nākamajā lapā