Vasara ir īsts velobuma laiks. Pirmais pavasara velo labošanas un apkopšanas "traukums" velodarbnīcās ir pārgājis- klientiem vairs nav jāgaida vairākas nedēļas rindā, informē Rīgas velodarbnīcu pārstāvji. Taču tagad sākas velo lietošanas aktīvākais laiks, kad braucējiem jādomā gan par drošību, gan par komfortu.
Sākoties siltajam laikam, uz velodarbnīcām lielākoties tiek vesti braucamrīki, kam nepieciešama tehniskā apkope, vai arī jau rudenī "salauztie" velosipēdi, kuri visu ziemu pavadījuši dīkstāvē. Liela daļa ekspertu stāsta, ka tagad, kad vairums velosipēdu savest tehniskā kārtībā, visvairāk tiek labotas riepas, kameras, saplīsušas ķēdes un izbiruši gultņi.
"Riepas ir tas, kas visvairāk nodilst. Kameras arī mēdz uzsprāgt neparedzētos brīžos," informē pārstāvis no "Simple Bike Store".
"Piens Velo" pārstāvis iesaka nemēģināt ietaupīt, iegādājoties labas riepas. "Var nopirkt 10 eiro vērtas riepas un var nopirkt kārtīgas riepas, piemēram, ar aizsardzību pret pārduršanos. Nopērkot šādas riepas, var ietaupīt uz kārtējo lēto riepu pirkšanas rēķina un remontiem."; "Ir mainījušās tendences. Mazāk darba nav palicis. Ja pirms pāris gadiem cilvēki paši gribēja taisīt sev jaunus velosipēdus, tagad lielākoties izvēlas savest kārtībā samērā vecus velosipēdus."
Tā kā tuvojas vasara, kas ir ideāls laiks, lai pārvietotos ar velosipēdu vai apsvērtu tā iegādi, portāls nra.lv aptaujāja Rīgas velodarbnīcu pārstāvjus, lai noskaidrotu, kādu divriteni izvēlēties pilsētniekiem.
Vairums aptaujāto velodarbnīcu pārstāvju parastam rīdziniekam, kurš vēlas pārvietoties pa galvaspilsētas ielām, iesaka izvēlēties pilsētas velosipēdu, jo tam ir viens vai daži ātrumi, ērts sēdeklis, liela stūre un iespēja viegli pievienot groziņu, kurā ielikt mantas. Savukārt veikals "Gandrs" iesaka izvēlēties tūrisma velosipēdu, ja, piemēram, regulāri tiek veikti arī braucieni no pilsētas uz pilsētu.
Protams, eksperti atgādina, ka katra vēlmes un vajadzības ir atšķirīgas. "Gaumes ir dažādas. Jāizvēlas tādu, lai ir ērti un nav smagi nest."; "Nav vēlams izvēlēties tādu velosipēdu, kuru jāpielāgo savām vajadzībām- ir jāskatās no otra gala. Ērtai lietošanai jābūt pirmajā vietā," uzskata "Piens Velo" pārstāvis.
"Redzu, ka daudzi izvēlas kalnu velosipēdus, taču tas prasa liekus līdzekļus. Tiem ir vairāki ātrumi, amortizatori, līdz ar to nepieciešama biežāka apkope" tā "Simple Bike Store".
Tam piekrīt arī "Fans Prosport" velodarbnīcā: "Ne tik ērti pa mūsu šaurajām ielām un celiņiem ir braukt ar kalnu velosipēdu, jo tie ir plati un gari. Mans subjektīvais viedoklis ir tāds, ka daudzi, kuri savulaik nopirkuši šos velosipēdus, ir sapratuši, ka viņu pielietojumam pa pilsētu tie neder, un nomaina kalnu velospēdus pret pilsētas velosipēdiem. Esmu novērojis šādu tendenci."
Esam apkopojuši arī dažus praktiskus ieteikumus riteņbraucējiem.
Puiši no "Simple Bike Store" aicina domāt par došanos uz darbnīcu laicīgi un neaizmirst "ieziemot" braucamrīku, ja tas aukstajā periodā netiek izmantots:
"Svarīgi ierasties uz veloservisu nevis tajā brīdī, kad kaut kas jau nogājis greizi, bet regulāri veikt apkopi. Parasti cilvēki ierodas jau tad, kad kaut kas vairs nestrādā un nav glābjams."
"Fans Prosport" atgādina atcerēties vienmēr lietot atstarojošus elementus- vesti, velosipēda atstarotājus un lampiņas.
"Treks" veloserviss informē, ka jādomā par velosipēda pieslēgšanas vietu. Daudzi uzskata, ka labāk pieslēgt tur, kur neviens neredz, taču tā ir lieliska iespēja zagļiem: "Ja velosipēdu jāpieslēdz pilsētā, ir jāizvēlas vieta, kurā ir daudz cilvēku. Ja mēģinātu zāģēt "ķēdi", visdrīzāk kāds atnāktu un vismaz pajautātu, kas notiek." Tāpat jādomā arī par pašu pieslēgšanas vietu- piemēram, dažādas margas un stienīšus var viegli pārzāģēt, aizvedot velosipēdu ar visu drošības saslēgu.
"Gandrs" veloservisa pārstāvji iesaka investēt adekvārtā saslēgā, kura cena varētu būt aptuveni 40 vai 50 eiro. Brīdina neizvēlēties dažādas lētas „trosītes”, kaut arī tās nav smagas un ir ērti lietojamas, jo zagļiem šāda „drošība” nav šķērslis.