Pilnsabiedrība "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) šomēnes plāno visos maršrutos pilnībā nodrošināt jaunos mikroautobusus.
Kā aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma vadītājs Vitālijs Komars, patlaban uzņēmums saņēmis un izmanto 110 jaunos mikroautobusus, bet vēl 35 lietoti transportlīdzekļi tiek nomāti. Līdz februāra beigām tiks piegādāti arī pārējie 35 nepieciešamie jaunie "Mercedes Benz Sprinter" mikroautobusi, tādējādi visos maršrutos nodrošinot vienādus, jaunus busiņus.
Sākotnēji tika plānots, ka uzņēmumam saistību izpildei būs nepieciešami pat 170 mikroautobusi, taču to skaits samazināts, veicot grozījumus pasūtījuma līgumā. Izmaiņas veiktas, ņemot vērā gan pasažieru plūsmas, gan to, ka jaunajiem transportlīdzekļiem ir lielāka ietilpība, līdz ar to pilnvērtīgu satiksmi uzņēmums spēšot nodrošināt ar 145 transportlīdzekļiem.
Komars apgalvo, ka uzņēmums pilnībā ievērojot grafikus visos maršrutos.
Jau ziņots, ka Rīgas domes Satiksmes departaments pilnsabiedrībai "Rīgas mikroautobusu satiksme" (RMS) par pārvadājuma līguma nosacījumu nepildīšanu pērn pusgada laikā piemērojis sodus kopumā 3040 latu apjomā, kurus uzņēmums arī nomaksājis.
Līgums starp pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" un RMS noslēgts 2013.gada janvārī uz pieciem gadiem ar mērķi sakārtot mikroautobusu pārvadājumus pilsētā. Saskaņā ar līgumu līdz 4.septembrim visos 35 maršrutos RMS bija jānodrošina jauni mikroautobusi, kas kursētu atbilstoši noteiktiem grafikiem.
Tomēr izmaiņas nenoritēja, kā plānots, un mikroautobusu pārvadājumu jomā Rīgā iestājās haoss - jaunais uzņēmums kavējās ar saistību izpildi un nespēja noteiktajā termiņā uzsākt pārvadājumus ar jauniem mikroautobusiem atbilstoši līgumā paredzētajam apjomam. Tikmēr maršrutos turpināja braukāt iepriekšējie pārvadātāji ar veciem, sagrabējušiem busiņiem, uzdodoties par "neregulārajiem pārvadātājiem" un radot legālajam uzņēmumam zaudējumus.
Problēma ar "neregulārajiem pārvadātājiem" joprojām nav atrisināta. RMS turpina regulāri rakstīt vēstules gan Valsts prezidentam, gan Ministru prezidentei, mudinot pēc iespējas ātrāk pieņemt izmaiņas Sabiedriskā transporta likumā, kas noteiktu konkrētus kritērijus regulārajiem un neregulārajiem pārvadātājiem, kuru neievērošanas gadījumā uzņēmumiem varētu anulēt licences.
Komars pastāstīja, ka RMS šīs problēmas apkarošanā palīdz gan Rīgas domes Satiksmes departamenta Kontroles dienests, kas regulāri kontrolē un soda "neregulāros pārvadātājus", gan arī Rīgas pašvaldības policijas patruļas, kas Rīgas centrā šiem pārvadātājiem liedz iebraukt pieturās un pirms RMS un "Rīgas satiksmes" regulārajiem reisiem "nosmelt" pasažierus.
Sūdzības par pakalpojuma kvalitāti joprojām turpinās, taču Komars norādīja, ka tās lielā mērā ir uz "neregulāro pārvadātāju" sirdsapziņas. Izsakot kritiku, pasažieri visbiežāk nepievērš uzmanību, vai izmantojuši RMS busiņu vai kādu no neregulārajiem pārvadātājiem "Eko bus", "Blands", "Centība" vai kādu citu.
Kā ziņots, no 1.janvāra, ieviešot eiro un jaunus tarifus, RMS transportlīdzekļos biļete, pērkot pie transportlīdzekļa vadītāja, maksā vienu eiro, savukārt iepriekšpārdošanā cena nav mainīta - biļete braukšanai mikroautobusā maksā 0,70 eiro (50 santīmu). Iecerēts, ka no 1.marta, pērkot biļeti pie transportlīdzekļa vadītāja vai e-talonu, biļete maksās 1,20 eiro, bet, pērkot biļeti ar "Rīdzinieka karti" - 0,70 eiro.
Jau ziņots, ka biļetes par 0,60 eiro, kas paredzētas braukšanai "Rīgas satiksmes" tramvajos, trolejbusos un autobusos, mikroautobusos nav derīgas, tāpēc pasažieriem laikus jāiegādājas attiecīgo biļeti, lai tā nebūtu jāpērk pie šofera, maksājot par 0,30 eiro dārgāk.
Vienlaikus mikroautobusu biļetes, kas iegādātas par 0,70 eiro, ir derīgas braukšanai tramvajos, trolejbusos un autobusos, taču jārēķinās, ka biļetes cenas starpība pasažieriem netiek apmaksāta.