Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs brīdina: Mūs gaida lielas izmaksas

© Ekrānšāviņš

Transporta enerģijas likums paredz veicināt transporta nozares “zaļināšanu”, ieviešot transporta enerģijas modernizēšanas pienākumus, kā arī samazināt patēriņam nodotās transporta enerģijas siltumnīcefekta gāzes emisiju intensitāti par vismaz 16% līdz 2030. gadam.

"Mūs gaida lielas izmaksas un problēmas," tā šo likumu raidījumā "Naudas cena" komentē Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs Ojārs Karčevskis.

"2035. gadā Eiropa ir iecerējusi aizliegt jaunu, ar iekšdedzes dzinēju aprīkotu automašīnu tirdzniecību. Bet līdz tam liks šķēršļus, lai iekšdedzes dzinējus lietotu mazāk," uzskata O. Karčevskis. Skaidrojot, kādas problēmas tas radīs, viņš "uzbur" ainu, ja identiska situācija rastos piena nozarē. Tātad... emisiju rada, piemēram, arī lauksaimniecība. "Likvidēsim govis, nebūs emisijas, un klimats būs zaļāks, bet problēma rodas saistībā ar Eiropas direktīvu, kas paredz, piemēram, ka ierasto piena paku vietā jāpērk alternatīvas - sojas, mandeļu piens u.tml. Taču ja parastais piens maksā 1,50 eiro litrā, mandeļu - 3,20 eiro. Tur ir tā problēma," norāda O. Karčevskis.

Kāpēc tirgus šādi tiek deformēts?

"Domāju, ka ir vienošanās ar Eiropas auto ražotājiem, kuri pāries no viena veida auto ražošanas uz citu. Galvenokārt - uz elektrību. Līdz 2050. gadam notiks pilnīga mūsu pārvietošanās paradumu maiņa."

Ekonomika

Transporta enerģijas likums paredz veicināt transporta nozares “zaļināšanu”, ieviešot transporta enerģijas modernizēšanas pienākumus, kā arī samazināt patēriņam nodotās transporta enerģijas siltumnīcefekta gāzes emisiju intensitāti par vismaz 16% līdz 2030. gadam.

Svarīgākais