Šonedēļ līs maz; īpaši siltāks nekļūs

Ciklonam, kurš aizvadītajā nedēļā Latvijā atnesa pirmo rudens vētru un lietainu laiku, pakāpeniski atkāpjoties uz austrumiem, virs Skandināvijas pussalas ir pastiprinājies augsta spiediena apgabals, tā ietekme aizvien vairāk izplatās uz austrumiem, arī uz Latviju.

Nedēļas vidū anticiklona centrs atradīsies pat virs Latvijas, informē Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs.

Līdz ar to nokrišņu šonedēļ būs maz – nedēļas sākumā vēl virs Rīgas līča veidosies gubu-lietus mākoņi, kuru nestie nokrišņi skars valsts rietumu daļu, tomēr lietus intensitāte jau būs neliela. Bet no nedēļas vidus līdz svētdienai, kad jauna nokrišņu zona no rietumiem sasniegs Latviju, visā teritorijā būs nelīs.

Tomēr rudens periodā anticiklona apstākļos debesis vairs neskaidrosies tik ļoti, kā tas notiek vasarā, tādēļ bieži būs mākoņains laiks. Tas atstās būtisku ietekmi uz gaisa temperatūru – nakts laikā tā nepazemināsies tik strauji, savukārt dienas laikā nepaaugstināsies, jo saule, kas varētu sasildīt gaisu, spīdēs retāk. Tādēļ minimālā temperatūra nakts laikā šonedēļ gaidāma lielākoties +1...+6 grādu robežās, tikai vietām, debesīm skaidrojoties, tā noslīdēs līdz 0...-2 grādiem, savukārt dienā darba nedēļas pirmajā pusē būs vien +5...+10 grādus silts, darba nedēļas otrajā pusē jau kļūs par dažiem grādiem siltāk, bet brīvdienās jau teritorijas lielākajā daļā temperatūra paaugstināsies virs +10 grādiem, sasniedzot pat +13...+14 grādus.

Latvijā

Latvijas degvielas mazumtirdzniecībā konkurence ir piesātināta - degvielas uzpildes staciju skaits pret automašīnu skaitu ir viens no augstākajiem Eiropā, intervijā aģentūrai LETA atzina degvielas tirgotāja AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība. Viņš norāda, ka degvielas tirgotāju nozare ir kapitāla ieguldījuma ziņā ļoti intensīva, bet pēdējo gadu tendence ir tāda, ka ne visi mazie spēlētāji spēj turpināt kapitālieguldījumus un uzturēt kvalitāti, tāpēc mazo spēlētāju tirgus daļa samazinās. Pēc viņa teiktā, Latvijas degvielas tirgū šobrīd situācija ir stagnējoša un kopējās degvielas patēriņš Latvijā joprojām nav sasniedzis līmeni, kāds bija pirms pandēmijas.

Svarīgākais