"Latvijas dzelzceļš" vēlas paplašināt sadarbības iespējas ar Ķīnu

© Ģirts Ozoliņš/ F64

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) vēlas veidot ilgtspējīgu vilcienu plūsmas savienojamību ar Ķīnu caur Latviju, pēc LDz valdes priekšsēdētāja Rinalda Pļavnieka tikšanās ar Ķīnas vēstnieku Latvijā Tanu Sungeņu aģentūrai LETA pavēstīja LDz pārstāvji.

"Sadarbība notiek jau šobrīd un Ķīnas partneri esošos dzelzceļa koridorus var aktivizēt jebkurā brīdī, novirzot konteineru vilcienu plūsmas caur Latvijas teritoriju. LDz no savas puses ir gatavs caur Latviju veidot un uzturēt visaptverošu un ilgtspējīgu savienojamību," sacīja Pļavnieks.

Kompānijas pārstāve Agnese Līcīte informē, ka pagājušajā nedēļā Sungeņs viesojās LDz un tikās ar Pļavnieku, lai pārrunātu Ķīnas un Latvijas turpmākās sadarbības attīstības iespējas kravu pārvadājumu jomā. Tikšanās laikā Pļavnieks esot iepazīstinājis Sungeņu ar līdzšinējo LDz darbību kravu piesaistē un atzinis, ka esošajos ģeopolitiskajos apstākļos LDz saglabā interesi multimodālu konteineru pārvadājumu nodrošināšanā no Ķīnas un citām Austrumāzijas un Centrālāzijas valstīm caur Rīgas, Ventspils un Liepājas ostām uz galamērķiem Eiropā.

Savukārt Sungeņs tikšanās laikā pauda pārliecību par iespējām sadarbību ne vien turpināt, bet arī paplašināt, uzsverot Latvijas potenciālo lomu jaunā "Zīda ceļa" platformas ietvaros.

Pļavnieks un Sungeņs vienojās turpināt strādāt pie pakalpojumu piedāvājuma sadarbības partneriem Ķīnā, tāpat Sungeņs aicināja LDz izskatīt iespēju piedalīties nozares forumos un citos pasākumos, kuros kompānijai būtu iespēja tiešā veidā uzrunāt kravu īpašniekus un potenciālos klientus.

LDz pārstāvji atzīmē, ka Latvijai ir izveidota dzelzceļa savienojamība ar astoņām Ķīnas pilsētām un septiņām provincēm. Kopumā laikā no 2016.-2022.gadam kompānija ir apkalpojusi 274 ar Ķīnu saistītus konteineru vilcienus, pārvadājot vairāk nekā 18 000 konteineru.

Jau ziņots, ka "LDz Cargo" apgrozījums pagājušajā gadā bija 148,444 miljoni eiro, kas ir par 2,8% vairāk nekā 2021.gadā, bet kompānijas peļņa samazinājās par 27,6% - līdz 5,104 miljoniem eiro.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze" un loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Latvijā

Latvijā gadā ir 12 papildu brīvdienas (Lieldienās, Jāņos, Latvijas Republikas Neatkarības atjaunošanas dienā, Latvijas Republikas Proklamēšanas dienā, Darba svētkos, Ziemassvētkos un Jaungadā). Lielākā daļa cilvēku, izņemot darbaholiķus, labprāt iegūtu vēl pāris papildu brīvdienas, piemēram, Lāčplēša dienu un 15. augustu. Arī darba nedēļa varētu būt īsāka. Ekonomisti gan krata pirkstu – papildu brīvdienas Latvijai izmaksājot dārgi.

Svarīgākais