Iespējams, "Rail Baltica" dēļ nebūs jābūvē tunelis Āgenskalnā

© Publicitātes foto

Iespējams, "Rail Baltica" dēļ nebūs jābūvē tunelis Āgenskalnā, intervijā telekanāla LNT raidījumā "900 sekundes" teica pilnsabiedrības "RB Latvija" pārstāvis Neils Balgalis.

 

Viņš skaidroja, ka pašlaik vēl tiek vērtēti divi "Rail Baltica" izbūves varianti Rīgā, no kuriem viens ir esošo sliežu ceļa izmantošana, bet otrs paredz tuneļa būvi. Balgalis norādīja, ka septembrī būs skaidrs, kurš variants tiks izraudzīts. Taču esot konstatēts, ka esošais sliežu ceļš "ir ļoti neslikts", līdz ar to pastāv iespēja, ka tuneļa būvēšana nebūs nepieciešama.

Viņš arī norādīja, ka Rīgai sagaidāmi trīs galvenie ieguvumi no šī projekta. Piemēram, pārbūvējot centrālo staciju un autoostu, tiks izveidots vienots transporta mezgls. Būs ērtāka cilvēku nokļūšana Rīgas centrā, kā arī paredzama daļēja esošā dzelzceļa uzbēruma nojaukšana, savienojot Latgales priekšpilsētu ar Rīgas centru.

Balgalis piebilda, ka "Rail Baltica" būvniecība sāksies 2018.gadā.

Kā ziņots, ir izveidota biedrība "Āgenskalns - mūsu mājas", kas nevēlas pieļaut pazemes tuneļa izbūvi Āgenskalnā. Biedrība sola vākt iedzīvotāju parakstus visas vasaras garumā, kā arī turpināt rīkot sapulces, iesaistot gan valdības, gan Rīgas pašvaldības, gan "Rail Baltica" projekta pārstāvjus.

"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro, bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro. EK varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Svarīgākais