Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālajā mezglā būvuzraudzību par 3,119 miljoniem eiro nodrošinās SIA "Forma 2", aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL).
EDzL ir noslēgusi līgumu ar "Forma 2" par FIDIC inženiera, būvuzraudzības un būvekspertīzes pakalpojumiem "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksa apbūvē.
Līgums noslēgts, lai nodrošinātu būvdarbu uzraudzības nepārtrauktību un turpinātu projekta izpildi atbilstoši plānotajam laika grafikam - līdz 2026.gada beigām nodot ekspluatācijā "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas dienvidu daļu.
EDzL informē, ka ar līdzšinējo inženierkonsultantu, būvuzraudzības un būvekspertīzes pakalpojumu sniedzēju uzņēmumu apvienību "Egis Rail SA", "DB Engineering & Consulting GmbH" un "Egis Batiments International" sadarbība izbeigta šogad 31.jūlijā. Lēmums par sadarbības partnera maiņu balstīts uz līgumsaistību izpildi un nepieciešamību nodrošināt atbilstību Publisko iepirkumu likuma un noslēgtā līguma prasībām.
EDzL atzīmē, ka "Forma 2" ir Latvijas uzņēmums ar gandrīz 20 gadu pieredzi vietēja un starptautiska mēroga būvniecības projektu būvuzraudzībā, būvprojektu un arhitektūras risinājumu ekspertīzē un pasūtītāja interešu pārstāvībā no projekta ieceres līdz realizācijai, kas darbojas gan Latvijā, gan citās pasaules valstīs.
"Forma 2" sadarbībā ar Spānijas uzņēmumu "Prointec" ceturto gadu sniedz "Rail Baltica" stacijas un ar to saistītās infrastruktūras FIDIC inženiera pakalpojumu Rīgas lidostā.
Informācija "Firmas.lv" liecina, ka 2024.gadā "Forma 2" strādāja ar 3,368 miljonu eiro apgrozījumu un 162 732 eiro peļņu.
"Forma 2" reģistrēta 2006.gadā, un tās pamatkapitāls ir 17 073 eiro. Uzņēmuma īpašnieki vienādās daļās ir Edgars Krasņikovs (33,33%), Māris Tidriķis (33,33%) un Jānis Zolbergs (33,33%).
Atbilstoši "RB Rail" informācijai "Rail Baltica" pirmās kārtas izmaksas Baltijā varētu sasniegt 14,3 miljardus eiro, no tiem Latvijā - 5,5 miljardus eiro, tomēr ir iespējams potenciāls ietaupījums līdz 500 miljoniem eiro no tehnisko risinājumu optimizācijas, kā arī ir iespējami citi ietaupījumi.
Kopējās projekta izmaksas atbilstoši izmaksu un ieguvumu analīzei Baltijā var sasniegt 23,8 miljardus eiro. Iepriekšējā izmaksu un ieguvumu analīzē 2017.gadā tika lēsts, ka projekts kopumā izmaksās 5,8 miljardus eiro.
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
EDzL ir valstij pilnībā piederoša kapitālsabiedrība, un tās pamatkapitāls ir 4,445 miljoni eiro.