Darba meklētāju īpatsvars samazinās līdz 16,6% no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem

Šogad pirmajā ceturksnī Latvijā bija 188,3 tūkstoši darba meklētāju jeb 16,6% no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem, aģentūra BNS uzzināja Centrālajā statistikas pārvaldē.

Tajā atzina, ka darba meklētāju skaits un īpatsvars ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vidū 2011.gada pirmajā ceturksnī ir samazinājies, gan salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmo ceturksni, kad darbu meklēja 235,8 tūkstoši cilvēku un to īpatsvars bija 20,5%, gan salīdzinot ar 2010.gada ceturto ceturksni, kad darbu meklēja 193,4 tūkstoši cilvēku jeb 16,9%.

Darba meklētāju vīriešu īpatsvars ekonomiski aktīvo vīriešu skaitā Latvijā šogad pirmajā ceturksnī bija augstāks nekā sievietēm (attiecīgi ekonomiski aktīvo sieviešu skaitā), veidojot 19% un 14,1%.

Nedaudz vairāk kā puse – 108,2 tūkstoši cilvēku jeb 57,5% – no darba meklētāju kopskaita bija ilgstošie darba meklētāji. To skaits, salīdzinot ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu, palielinājies par 16,4 tūkstošiem.

Statistikas pārvaldē arī piebilda, ka esošajā ekonomiskajā situācijā saglabājas liels skaits to darba meklētāju, kuriem ir darba pieredze. 2011.gada pirmajā ceturksnī darba meklētāji ar darba pieredzi bija 167,1 tūkstotis jeb 88,8% no darba meklētāju skaita, bet gadu iepriekš šis rādītājs bija 210,5 tūkstoši jeb 89,3%.

Pēc Nodarbinātības valsts aģentūras datiem, aprēķinātais reģistrētais bezdarba līmenis 2011.gada pirmajā ceturksnī valstī bija 14,4%.

Par darba meklētājiem uzskatāmas personas, kuras pārskata nedēļā nekur nestrādāja un nebija pagaidu prombūtnē no darba (atvaļinājums, slimība u.c.), pēdējo četru nedēļu laikā aktīvi meklēja darbu un darba atrašanas gadījumā bija gatavas tuvāko divu nedēļu laikā sākt strādāt. To skaitā ir gan Nodarbinātības valsts aģentūrā reģistrētie bezdarbnieki, gan personas, kuras meklēja darbu, izmantojot citas darba meklēšanas iespējas.

Ekonomika

Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca (DLRR) pagājušajā gadā reģistrēja kārtējo meitasuzņēmumu – šoreiz Ungārijā. Tagad uzņēmums strauji paplašina savu klientu loku Baltijas valstīs, Ukrainā, Polijā, Ungārijā, Vācijā, Rumānijā, Bulgārijā, Azerbaidžānā, Gruzijā un pat Āfrikā.

Svarīgākais