Konkurences padome (KP) šogad 17.oktobrī tiešsaistes seminārā "Kas jāzina, sadarbojoties ar ražotāju un piegādātāju?" informēs par aizliegtiem pārtikas preču tirdzniecības prakses veidiem piegādātāja un pircēja sadarbībā, liecina informācija KP tīmekļvietnē.
Latvijā ražotām olu, zivju un gaļas produktu precēm mazumtirdzniecības piegādes ķēdes posmā tiek piemērots vidēji lielāks uzcenojums nekā ārpus Latvijas ražotām precēm, kā arī mazumtirgotāju sadarbības līgumos ar piegādātājiem konstatētas nepilnības, secināts Konkurences padomes (KP) veiktajā olu, zivju, piena, gaļas, graudu un maizes produktu tirgus izpētes noslēdzošajā sadaļā.
Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas pārstāvis Pēteris Liniņš kanāla TV24 raidījumā "Uz līnijas" atklāja, kādiem produktiem tuvākajā laikā varētu strauji kāpt cenas.
Dodoties iepirkties, mēs visi vēlamies iegādāties gardu un svaigu ēdienu. Taču daudzi ražotāji un izplatītāji koncentrējas uz savu peļņu un izmanto dažādus trikus, lai pārdotu mums arī nevajadzīgas lietas. Piemēram, vai zinājāt, ka pievienojot gatavajiem salātiem dažādas garšvielas, iespējams paildzināt tajos esošo sastāvdaļu "mūžu", kurām beidzies derīguma termiņš? Portāls "Brightside" apkopojis populārākos ražotāju trikus, pārdodot pārtikas preces. To zināšana ļaus iepirkties gudrāk.
Pirmdien, 5.decembrī, Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs Maskavā, tirdzniecības tīkla ''Alije Parusa" tirdzniecības centrā atklās Rīgā un Latvijā ražotu pārtikas preču stendus ''Rižskij dvorik''.
Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) inspektori šajā nedēļas nogalē centrāltirgū no apgrozības tirdzniecībā izņēmuši 1521 pārtikas preci, aģentūru BNS informēja PVD sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Anna Joffe.
Pēc tam, kad pircēju ausīs nākušas ziņas par griķu gaidāmo sadārdzināšanos, strauji ir tukšojušies veikalu plaukti – atsevišķās vietās griķi pirkti pat trīsreiz vairāk nekā parasti. Gatavojoties cenu lēcienam, pircēji veido arī miltu, putraimu un rīsu krājumus.
Uz gaidāmo pārtikas cenu kāpumu veikali nolēmuši reaģēt dažādi, piemēram, „Elvi” nolēmis vairāk piedāvāt akcijas preces un neizslēdz iespēju samazināt uzcenojumu, savukārt „Maxima” meklēs piegādātājus, kas precei nodrošinās zemāko cenu.