Dodoties iepirkties, mēs visi vēlamies iegādāties gardu un svaigu ēdienu. Taču daudzi ražotāji un izplatītāji koncentrējas uz savu peļņu un izmanto dažādus trikus, lai pārdotu mums arī nevajadzīgas lietas. Piemēram, vai zinājāt, ka pievienojot gatavajiem salātiem dažādas garšvielas, iespējams paildzināt tajos esošo sastāvdaļu "mūžu", kurām beidzies derīguma termiņš? Portāls "Brightside" apkopojis populārākos ražotāju trikus, pārdodot pārtikas preces. To zināšana ļaus iepirkties gudrāk.
Nav noslēpums, ka veikali centīsies mums pārdot dārgākos produktus, tāpēc tie vienmēr atrodas mūsu acu augstumā. Šie produkti nereti ir labi atpazīstami, pateicoties reklāmām, taču tas nebūt nenozīmē, ka tie ražoti no kvalitatīvām sastāvdaļām.
Lai izvairītos no produktiem ar beigušiem derīguma termiņiem, veikalu plauktos preces tiek kārtotas tā, lai tie produkti, kuriem termiņš beigsies ātrāk būtu novietoti pircējiem vistuvāk.
Padoms: neslinko un ņem produktus, kas novietoti dziļāk plauktā, lai iegādātos svaigākās preces.
Centies izvairīties no atsevišķi iepakotiem produktiem un jau iepriekš sagatavotām un safasētām uzkodu paplātēm (aukstās gaļas, siera un augļu paplātes utt.), kas pieejami lielveikalos. Ļoti iespējams, ka šiem produktiem ir beigušies derīguma termiņi vai tie beigsies ļoti drīz. Arī uzlīme uz šiem produktiem nav "rādītājs", jo tās var nomainīt vairākas reizes dienā. Turklāt, pat svaigi produkti šajos iepakojumos uzreiz piesaista ļoti daudz baktēriju.
Padoms: palūdz, lai produktus sagriež tavā klātbūtnē vai izvēlies produktus ražotāju iepakojumā.
Pievērs īpašu uzmanību salātiem, kuru sastāvā ir daudz ķiploku un garšvielu - šādi tiek līdzēts pret sastāvdaļām, kurām beidzies derīguma termiņš. Izvēloties salātus, atceries, ka gaļas un zivju salātiem derīguma termiņš ir īsāks nekā dārzeņu salātiem.
Padoms: izvēlies salātus bez mērcēm, tāpat pievērs uzmanību šādiem aspektiem:
Ielocītas malas, deformācija, lipīga virsma - tie nav tikai produkta "kosmētiskie defekti". Šādas pazīmes var liecināt, ka produkts ir nepareizi uzglabāts, pārvadāts nepareizos apstākļos un, iespējams, pat tam beidzies derīguma termiņš.
Pārdevēju darbs ir parādīt produktu no tā labākās puses, bet pircēja uzdevums ir saprast, kas ir apslēpts. Piemēram, apgaismojums gaļas stendā liek produktiem izskatīties svaigiem un kārdinošiem.
Padoms: palūdz, lai pārdevējs paņem rokā izvēlēto gaļas gabalu un ļauj to apskatīt no visām pusēm.
Tas pats attiecas uz saldētiem ēdieniem - nepērc produktus, kam ir bieza ledus kārta, jo tas visbiežāk nozīmē, ka produkti ir vairākkārt sasaldēti un atsaldēti.
Izvēloties pārtikas preces, ne vienmēr spilgta krāsa būs labākais "rādītājs". Piemēram, augļi un dārzeņi, kas auguši ārā apstākļos, visbiežāk būs ar blāvāku krāsu, tiem būs plankumi un citas nepilnības, lai gan tie ir veselīgi un garšīgi. Augļi, kas audzēti siltumnīcās ir vizuāli skaisti un pievilcīgi, taču to audzēšanai noteikti būs izmantotas ķimikālijas.
Daudzi domā, ka, jo dzeltenāks ir siers, jo labāk tas garšos. Taču dabisks siers ir baltā vai nedaudz dzeltenīgā krāsā. Spilgto krāsu panāk pievienojot pārtikas krāsvielas, kas lielākoties ir nekaitīgas.
Krāsvielas izmanto arī zivju krāsas paspilgtināšanai, piemēram, lasis ir viena no zivīm, kam pielieto šo triku. Vēl viens piemērs ir kečupi un mērces. Lai gan mūs varbūt vairāk piesaista spilgtas krāsas burciņas, labāk tomēr izvēlēties dabiskas krāsas, jo tas nozīmē, ka produkta sastāvdaļās ir dabiskas izejvielas.
Tas nozīmē, ka dažādi termini, piemēram, "izstrādājums", tiek izmantoti, jo produkta sastāvdaļas "nav īstas". Savādie termini parasti nenozīmē, ka ir atrasts jauns zinātniskais nosaukums, tie nozīmē, ka produkts ir lēts un zemas kvalitātes.
Nedomā, ka "nav pievienoti cukuri", "bez holesterīna", "bagātināts ar vitamīniem" un citi līdzīgi termini norāda uz produkta vērtīgajām īpašībām. Patiesībā, piemēram, "nav pievienoti cukuri" nozīmē "satur daudz ķīmisko saldinātāju".