Kāpēc veikali ievieš preču ierobežojumus?

© unsplash.com

Pārtikas veikali arvien biežāk pārdod preces ierobežotā daudzumā, un tas rada bažas patērētāju vidū - vai mēs tiešām saskaramies ar preču trūkumu? Mazumtirdzniecības ķēžu pārstāvji apliecina, ka bažām nav pamata, raksta “limon.postimees.ee”.

Pēdējā laikā pircēji pārtikas veikalos arvien biežāk saskaras ar norādēm, kas ierobežo preču daudzumu. Piemēram, Igaunijā “Rimi” tīkla veikalā kāds pircējs pamanīja, ka blakus “Smart” zīmola sviesta iepakojumiem, kuru parastā cena ir 1,75 eiro, ir akcijas piedāvājums - sviests tiek pārdots tikai par 1,19 eiro, bet līdzās tam ir brīdinājums: "Maksimālais daudzums vienai personai - pieci gabali."

Vietnē “TikTok” publicētais video izraisīja spēcīgu lietotāju reakciju. Daži rakstīja: “Mēs esam atgriezušies 90. gados.” Citi ar ironiju atzīmēja iespējamās nepilnības: "Ko darīt, ja katrs ģimenes loceklis paņem piecas paciņas?" Viņi saka, ka formāli noteikums tiek ievērots, bet patiesībā to ir viegli apiet. Bija arī tādi, kas vienkārši prātoja: “Kam gan vajag tik daudz sviesta vienā reizē?”

Atbildi uz šo jautājumu sniedza “Rimi” iepirkumu vadītāja Merilina Jurisone. Pēc viņas teiktā, šis ierobežojums bija īslaicīgs un attiecās tikai uz Rimi “Smart" sviestu, kas bija daļa no īpašas akcijas klientu karšu īpašniekiem.

“Mūsu veikalā katru dienu ir daži ļoti labi piedāvājumi, un klientu karšu īpašniekiem tie ir īpaši izdevīgi. Šis bija tikai viens no šiem piedāvājumiem, un varēja pieņemt, ka pirkumu apjoms uz vienu personu būs lielāks nekā parasti,” skaidroja Jurisone.

“Tā kā “Rimi” ir mazumtirgotājs, nevis vairumtirgotājs, uzņēmums cenšas padarīt akcijas piedāvājumus pieejamus pēc iespējas vairāk klientiem. Turklāt šajā gadījumā mēs runājām par ātri bojājošos produktu, kuru nav jēgas pirkt vairumā. Ierobežojums šķita saprātīgs pasākums.

Mēs patiesi ticam, ka klienti ir laipni, apdomīgi savos iepirkšanās paradumos un saprot šādu ierobežojumu mērķi,” uzsvēra Jurisone, piebilstot, ka ne katru gadījumu var kontrolēt, taču uzticēšanās klientam joprojām ir svarīga “Rimi” filozofijas sastāvdaļa.

Līdzīgu pieeju pārdošanas apjomu ierobežošanai izmanto arī veikalu tīkls “Maxima”. Kā norāda “Maxima” Igaunijas sabiedrisko attiecību vadītāja Jānika Jāgo, šādu pasākumu galvenais mērķis ir nodrošināt vienlīdzīgu piekļuvi precēm akciju laikā.

“Ierobežojumi parasti tiek piemēroti produktiem ar ārkārtīgi zemām cenām, kuru pārdošanas apjomu ir grūti prognozēt. Tie tiek izmantoti arī tad, ja pastāv risks, ka piedāvājumu izmantos tālākpārdevēji,” komentēja Jāgo.

Šādi ierobežojumi nav pastāvīgi un tiek ieviesti tikai uz konkrētu atlaižu periodu. Parasti tas attiecas uz vienību skaita ierobežojumu vienā pirkumā. Piemēram, līdz desmit precēm par akcijas cenu, bet viss pārējais - par parasto cenu.

Tomēr pat šeit ir iespējami risinājumi - tas pats pircējs var atgriezties veikalā vēlreiz vai nosūtīt iepirkties citu ģimenes locekli. Neskatoties uz to, sistēma joprojām darbojas - kases aparāta programmatūra reģistrē limitus un palīdz uzturēt atlikumu.

Par līdzīgiem priekšlikumiem runāja arī Kaspars Kits no “Lidl” veikalu Igaunijas sabiedrisko attiecību nodaļas. Viņš apstiprināja, ka arī viņu tīklam ir nepieciešams ierobežot preču skaitu vienā pirkumā, īpaši lielu izpārdošanu laikā.

“Piemēram, ar “Lidl Plus” kuponu varēja iegādāties ne vairāk kā desmit kilogramus cukura par labu cenu. Šādus pasākumus mēs izmantojam reti un tikai tāpēc, lai nodrošinātu, ka piedāvājumu var izmantot pēc iespējas vairāk cilvēku,” sacīja Kits.

Atšķirībā no ikdienas ierobežojumiem, šādi pasākumi “Lidl” tiek ieviesti pēc nepieciešamības, reaģējot uz pieprasījumu.

“Mums nav iespējas izsekot katra klienta uzvedībai, taču mēs uzskatām, ka ierobežojumi palīdz vairāk cilvēkiem piekļūt labiem piedāvājumiem,” secināja Kits.

Pasaulē

Polijas ārlietu ministrs Radoslavs Sikorskis pirmdien paziņoja, ka licis slēgt Krievijas konsulātu Krakovā, ņemot vērā nule oficiāli apstiprinātās liecības, ka Krievija vainojama Varšavas tirdzniecības centra ugunsgrēka izraisīšanā.

Svarīgākais