Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) internetveikalos "Melnās piektdienas" un Ziemassvētku atlaižu kampaņu laikā 96% jeb 23 896 atlaižu cenām konstatējis maldinošu atlaižu paziņojumu izmantošanu, aģentūru LETA informēja centra pārstāvji.
Par precēm, kuras iedzīvotāji iegādājas internetveikalos vai platformās un saņem sūtījumos no valstīm ārpus Eiropas Savienības (ES), tostarp Lielbritānijas ir jāmaksā pievienotās vērtības nodoklis (PVN) pirkuma brīdī vai atmuitošanas brīdī, atgādina Valsts ieņēmumu dienesta (VID), ņemot vērā, ka novembra pēdējā piektdienā pasaulē notiek izpārdošanas akcija "Melnā piektdiena".
Latvijā 70% iedzīvotāju tiešsaistē iepērkas vismaz reizi mēnesī, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" veiktās aptaujas dati.
Saskaņā ar izmaiņām Eiropas Savienības (ES) tiesību aktos no 1. jūlija pilnīgi visām precēm, kas tiek iegādātas ārpus ES, tajā skaitā interneta veikalos, tiek piemērots pievienotās vērtības nodoklis (PVN) un personai preces ir jādeklarē muitā.
Vairāk nekā puse jeb 52% Latvijas iedzīvotāju, kuri iepirkušies internetveikalos ārpus Eiropas Savienības (ES), pēc 1.jūlijā, stājoties spēkā jaunajai kārtībai par preču atmuitošanu no trešajām valstīm, dara to retāk vai iepērkas par mazākām summām, secināts VAS "Latvijas pasts" un pētījumu kompānijas "Snapshots" veiktajā aptaujā.
Interneta veikalos ārpus Eiropas Savienības (ES) kaut reizi ir iepirkušies 62% Latvijas iedzīvotāju, galvenokārt Ķīnas tiešsaistes tirdzniecības platformās, liecina Swedbank Finanšu institūta veiktā aptauja.
Interneta veikalu auditorija pēdējā gada laikā ir gandrīz dubultojusies, kopējam pircēju skaitam pieaugot no 40% 2020.gada martā līdz 75% 2021.gada martā.
Starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius jaunākajā E-komercijas pētījumā par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē noskaidrots, ka pēdējā gada laikā par vienu no nozīmīgākajiem iemesliem iepirkties internetā kļuvusi iespēja iegādāties preces, kas dzīves vietā nav pieejamas.
Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius veicis ikgadējo E-komercijas pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē.
Kiberdrošības jomā šajā gadā izaicinājumu būs daudz, tostarp bažas rada krīzes laikā steigā izveidotie internetveikali, ceturtdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja informācijas tehnoloģiju drošības incidentu novēršanas institūcijas Latvijā "Cert.lv" vadītāja Baiba Kaškina.
Šobrīd Latvijā, kad Covid-19 ierobežojumu dēļ lielāko daļu preču un pakalpojumu ir iespējams iegādāties tikai internetā, ir novērojams ārkārtīgi straujš e-komercijas uzplaukums.
Lai noskaidrotu, cik ļoti sociālo tīklu lietotāji uzticas citu ieteikumiem un tos izvērtē, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) veica patērētāju aptauju un sarīkoja eksperimentu ar viltotiem Facebook un Instagram ierakstiem, kuros reklamēja dažādus neeksistējošus līdzekļus. Rezultāti pārsteidza ar to, ka vairāk nekā 2000 cilvēku devās uz viltus interneta veikalu un katrs ceturtais mēģināja veikt pirkumu.
Tradicionāli par Ziemassvētkiem liecina tematiskas dziesmas un sezonālas preces tirdzniecības vietās, izvietoti rotājumi vai gadatirgus pilsētā. Šajā laikā cilvēki steidz gādāt pārsteigumus, meklējot visas sarakstā atzīmētās dāvanas. Lai šogad atbilstoši piesardzības pasākumiem ievērotu gan epidemioloģiskās prasības, gan drošu iepirkšanās pieredzi internetveikalos
Latvijā 46% aptaujāto iedzīvotāju no ārzemju tiešsaistes veikaliem iegādājās apģērbus, apavus un aksesuārus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" jaunākais e-komercijas pētījums Baltijas valstīs.
Tuvojoties Ziemassvētkiem, pieaug tiešsaistes pirkumu skaits, bet diemžēl pieaug arī dažādu krāpniecisko gadījumu skaits. Atdarinot uzticamus un reālus e-veikalus, pircēji tiek pievilināti ar it kā ļoti vilinošiem piedāvājumiem, piemēram, vismaz 80% atlaidēm vai norādot, ka par produktu būs jāmaksā vien piegādes maksa.