Pētījums atklāj, kā internetā iepērkas Latvijas, Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāji

© pexels.com

Latvijā 46% aptaujāto iedzīvotāju no ārzemju tiešsaistes veikaliem iegādājās apģērbus, apavus un aksesuārus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" jaunākais e-komercijas pētījums Baltijas valstīs.

Lietuvā no ārzemju e-komercijas lapām iegādājās 41% respondents, bet Igaunijā 37% aptaujāto iedzīvotāju.

Pētījumā noskaidrots, ka rezervēšanas sistēmu pakalpojumus iegādājās 34% Latvijas respondentu, 31% - Igaunijas respondentu, bet 28% - Lietuvas respondentu. Savukārt avio un citu transportlīdzekļu biļetes iegādājās 29% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, 27% - Igaunijas iedzīvotāju, bet Lietuvā avio un citu transportlīdzekļu biļetes no ārzemju e-komercijas lapām iegādājās 23% aptaujāto.

Pētījumā atklāts, ka visās Baltijas valstīs ārzemju interneta veikalu "Top 5" veido "aliexpress.com", "ebay.com", "amazon.com", "wish.com" un "asos.lv".

Kā noskaidrots pētījumā, Latvijā 50% aptaujāto iedzīvotāju tēriņi ārkārtējā situācijas laikā nemainījās, savukārt 25% - pieauga, bet atlikušajiem 25% - samazinājās. Lietuvā par tēriņu nemainīgumu pauda 41% respondents, 37% atzina, ka tēriņi samazinājās, bet 22% atklāja, ka tēriņi pieauga. Igaunijā 55% atklāja, ka tēriņi ārkārtējā situācijā nemainījās, 34% - pieauga, bet 11% - samazinājās.

Lai iepirktos tiešsaistē, Latvijā 91% respondents izmantoja datorus, 54% - mobilos telefonus, 12% - planšetes, savukārt tiešsaistes iepirkumu televizorā veica 1%. Lietuvā datoru tiešsaistes iepirkumiem izmantoja 89% respondentu, mobilos telefonus - 61%, planšetes - 12%, bet televizoru - 4%.

Savukārt Igaunijā datoru tiešsaistes iepirkumiem izmantoja 96% aptaujāto iedzīvotāju, 48% - mobilo telefonu, 8% - planšetes, televizoru - 3%.

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju - "gemiusAdHoc". Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Igaunijas, Latvijas un Lietuvas populārākajos interneta portālos. Pētījums Latvijā un Lietuvā tika veikts divos posmos - februārī Latvijā aptaujājot 2813 respondentus un aprīlī ārkārtējās situācijas valstī laikā, aptaujājot 1769 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem, bet Lietuvā februārī aptaujājot 3805 respondentus un aprīlī 2192 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Igaunijā pētījums veikts no šī gada 15.maija līdz 17.jūnijam, aptaujājot 1174 Igaunijas interneta lietotājus.

Svarīgākais