«Diemžēl mums nav izdevies sagaidīt valdību, kas kaut nedaudz aizstāvētu Latvijas intereses,» ar sarūgtinājumu saka Pašvaldību savienības padomnieks Aino Salmiņš. Kaut arī skarbi, tomēr patiesi vārdi: mūsu varneši savā iztapībā Eiropas Savienības birokrātu prasībām staipās un lokās, cik vien var. Ceļu nozare, kas novesta līdz kraham, nav izņēmums. Arvien vairāk izskatās, ka Latvijas autoceļu sistēma tiek apzināti grauta: pagaidām gan nav saprotams, kas tieši pie tā vainojams – ES vēlme padarīt Latviju par trešās šķiras palīgvalsti vai arī mūsu pašu valdītāju neprasme vadīt valsti.
Otrdien, 10. aprīlī, valdība atbalstījusi Satiksmes ministrijas (SM) rosinātos pasākumus ar Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu sakārtoto valsts autoceļu posmu uzturēšanai 2012.gadā, kā arī paredzējusi nepieciešamos izdevumus 2013. gadā.
Absolūtais vairākums (96%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem ceļu stāvokli Latvijā vērtē negatīvi (62% - ļoti negatīvi; 34% - drīzāk negatīvi). To atklāj tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia pētījums.
Šorīt divu automašīnu frontālā sadursmē Nīcas pagastā uz kritiskā stāvoklī esošā autoceļa A11 cietuši trīs cilvēki, no kuriem divi nogādāti slimnīcā, informēja Valsts policijas Kurzemes reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Jolanta Knīse.
Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) pašvaldību deputāti neslēpj – pēdējā gada laikā ceļu stāvoklis nav uzlabojies un palielinājies to ceļu skaits, kas atrodas avārijas stāvoklī un apdraud satiksmes drošību. Labāka situācija nav arī pārējā Latvijā.
Pagājušajā gadā Latvijā nav izbūvēts neviens jauns ceļu kilometrs, 48% ceļu ir uz sabrukšanas robežas, Eiropas Komisija apsver iespēju pārtraukt struktūrfondu līdzfinansējumu zemās ceļu būvniecības kvalitātes dēļ mūsu valstī, tajā pat laikā aizvadītajā gadā tā arī netika apgūti visi ceļu būvei paredzētie līdzekļi, portālam nra.lv norāda autokluba LAMB prezidents, Ceļu satiksmes drošības padomes loceklis Juris Zvirbulis.
Braukšanas apstākļi uz valsts galvenajiem autoceļiem pārsvarā valsts austrumdaļā ir apgrūtināti. Brauktuves sniegotas un apledojušas. Balvu un Madonas apkārtnē nedaudz snieg, gaisa temperatūra no -1ºC līdz +2ºC .
«Tā ir utopija domāt, ka visam pietiks līdzekļu, bet šis ir vienīgais veids, kā mēs varam piesaistīt sabiedrības uzmanību sliktajam ceļa stāvoklim, vācot parakstus,» Neatkarīgajai stāsta Rucavas novada tūrisma speciāliste Dace Mieme.
Pavasarī, grunts pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, ceļa segas nestspēja būtiski samazinās. Lai pasargātu ceļus no priekšlaicīgās sagraušanas šķīdoņa laikā, sākot no marta vidus, uz daudziem valsts vietējās un dažiem reģionālās nozīmes autoceļiem tiks noteikti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Šāda prakse ir arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskajiem apstākļiem.
Pagājušajā diennaktī noticis 41 ceļu satiksmes negadījums, tajos četri cilvēki guvuši kādas traumas, aģentūru LETA informēja Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļā.
Trešdien, apmeklējot Kurzemi, Satiksmes ministrs Aivis Ronis, solīja uz Rucavas ceļa salabot bedres, bet lielākiem darbiem naudas šogad nebūšot, informē Latvijas radio.
Šonedēļ sākta Rīgas sabiedriskā transporta maršruta shēmas drukāšana, kuru izstrādājis rīdzinieks Vitālijs Bariševs. Shēma interneta sociālajos tīklos jau guvusi labas atsauksmes - vairums rīdzinieku norāda, ka "sen bija laiks" ko līdzīgu izveidot.
Latvijas Valsts ceļi informē, ka braukšanas apstākļi uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem ir apgrūtināti Kurzemē, Zemgalē un centra reģionā.
Latvijas Valsts ceļi informē, ka braukšanas apstākļus uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem vietām Kurzemē un Zemgalē apgrūtina sniegs, putenis un apledojuma veidošanās.