Tā kā šobrīd finansiāli nav iespējams veikt vietējo autoceļu ikdienas uzturēšanu tādā kārtībā un apjomā, kā tas paredzēts normatīvajos aktos, to prasības paredzēts samazināt.
Šāds priekšlikums iekļauts Satiksmes ministrijas virzītajos grozījumos 2010. gada 9.marta noteikumos Nr. 224 "Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli", kas ceturtdien, 10.maijā, tika izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē.
Ir nepieciešams samazināt uzturēšanas darbu prasības valsts vietējos autoceļos, kuriem ziemā noteiktas zemākās - C vai D uzturēšanas klases. Autoceļiem, kuriem noteikta C uzturēšanas klase (12 864 km kopgarumā jeb 64% no uzturamā autoceļu tīkla) pastāvīgos un mainīgajos laikapstākļos brauktuves kaisīšana ar pretslīdes materiālu vai rievošana paredzēta tikai satiksmei bīstamās vietās. Ārkārtējos laikapstākļos šie darbi tiks veikti.
D klases autoceļus (2 148 km kopgarumā jeb 10% no uzturamā autoceļu tīkla), pa kuriem nenotiek regulāra pasažieru pārvadāšana ar autobusiem, no sniega plānots attīrīt līdz 4 reizēm ziemas sezonā atkarībā no sniega daudzuma, brauktuves kaisīšanu ar pretslīdes materiālu vai rievošanu neparedzot.
Tāpat nepieciešams mainīt prasību ceļu satiksmes negadījumos bojāto luksoforu, kas atrodas uz autoceļiem ar B uzturēšanas klasi, darbības atjaunošanu veikt vienas diennakts laikā, jo tas bieži vien nav iespējams. Paredzēts, ka šī prasība būs jāizpilda trīs darba dienās. Taču VAS "Latvijas Valsts ceļi" speciālisti uzsver, ka šo grozījumu dēļ satiksmes drošība nesamazināsies, jo transportlīdzekļu satiksme šajā laikā jau tagad praktiski tiek organizēta ar ceļa zīmēm.
Savukārt autoceļi, kuriem noteikta C un D uzturēšanas klase, nav aprīkoti ar luksoforiem un mazas satiksmes intensitātes dēļ arī turpmāk netiks aprīkoti
Grozījumu izstrādes laikā notikušas sarunas ar Latvijas Pašvaldību savienību. Lai izstrādātie grozījumi stātos spēkā, tie vēl jāpieņem valdībā.