Pavasarī, grunts pamatnei atkūstot un pārmitrinoties, ceļa segas nestspēja būtiski samazinās. Lai pasargātu ceļus no priekšlaicīgās sagraušanas šķīdoņa laikā, sākot no marta vidus, uz daudziem valsts vietējās un dažiem reģionālās nozīmes autoceļiem tiks noteikti pagaidu satiksmes ierobežojumi kravas autotransportam. Šāda prakse ir arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskajiem apstākļiem.
Minētie satiksmes ierobežojumi neattiecas uz valsts galvenajiem un svarīgākajiem reģionālajiem autoceļiem, tāpēc netiek ietekmēti kravu tranzīta autopārvadājumi. Ierobežojumi katru gadu tiek ieviesti visos reģionos – vairāk kā 10 000 km valsts autoceļu ar grants un stipri nolietotajiem asfaltbetona segumiem, uzstādot aizlieguma ceļa zīmes, kas ierobežo transportlīdzekļu maksimālo pilno masu (pārsvarā 7, 10 vai 20 tonnas).
Kravas autopārvadājumu ierobežojumu ieviešana un atcelšana konkrētajā ceļa posmā tiek veikta individuāli. Šogad tos plānots sākt ieviest no marta vidus, un to ilgums ir no 2 līdz 5 nedēļām. Uz dažiem, kritiskā stāvoklī esošajiem autoceļiem šādi satiksmes ierobežojumi noteikti pastāvīgi visu gadu.
Ierobežojot kravas pārvadājumus pa valsts autoceļiem šķīdoņa laikā, va/s ”Latvijas Valsts ceļi” cenšas minimāli traucēt uzņēmumu saimniecisko darbību, pēc iespējas paredzot alternatīvos pārvadājumu maršrutus. Aicinām autopārvadātājus rēķināties ar šiem pagaidu ierobežojumiem savas darbības plānošanā. To ievērošana svarīga arī tāpēc, ka ceļu remontus varēs veikt tikai tad, kad ceļu konstrukcija būs apžuvusi.