Degvielas cenu pieauguma pamatā ir piegādātāju alkatība un autobraucēju gatavība tai pakļauties, nevis vietējā ražojuma biodegvielas piejaukums — tādu ainu rāda degvielas cenu vēsture un valsts struktūru iepriekš veiktās izmaiņas ar biodegvielas obligātumu.
Lēmumu atcelt biodegvielas piejaukumu varētu salīdzināt ar 20 miljoniem eiro no budžeta, aģentūru LETA informēja Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas (LBBA) valdes loceklis Indulis Stikāns.
Britu miljardiera Ričarda Brensona dibinātā kompānija Virgin Atlantic ir pabeigusi pirmo transatlantisko lidojumu no Londonas Hītrovas lidostas uz Ņujorku, izmantojot biodegvielu, ziņo Financial Times.
Saeimas Ilgtspējīgās attīstības komisija uzdevusi Klimata un enerģētikas ministrijai (KEM) izvērtēt iespējas atjaunot biopiejaukuma degvielai prasību no šī gada aprīļa aprīļa un noteikt biopiejaukuma prasību visu gadu.
Neskatoties uz ārvalstu investoru un vairāku nevalstisko organizāciju brīdinājumiem, ka iecere atcelt biodegvielas piejaukumu ir sabiedrības mānīšana pirms vēlēšanām un var nedot cerēto cenas samazinājumu, valdība ir apņēmības pilna šādu lēmumu tomēr pieņemt.
Valdība nupat ir pieņēmusi konceptuālu lēmumu uz laiku – no 1.jūlija līdz 2023.gada beigām - atteikties no obligātā biodegvielas piejaukuma. Šoreiz, tāpat kā kovida krīzes laikā, valdība demonstrē nekonkrētību un lēmumu pieņemšanas haosu. Vārda tiešā nozīmē.
Inflācijas kāpuma bremzēšanai Latvijā plānots uz laiku atteikties no prasības par obligātu biodegvielas piejaukumu benzīnam un dīzeļdegvielai. Par koalīcijā pirmdien, 2. maijā, panākto vienošanos pēc varas partiju sanāksmes informēja Ekonomikas ministrijas (EM) parlamentārā sekretāre Ilze Indriksone (Nacionālā apvienība), ziņo portāls "LSM.lv".
„Kāpēc mums savos auto jālej iekšā degviela ar biopiedevu – rapšu eļļu? Biodegviela ir dārgāka par parasto dīzeli, tā paātrināti kauj dzinēju, turklāt tā ir nepraktiska: uz 100 kilometriem ir vajadzīgs lielāks degvielas daudzums, starpība aptuveni divi litri, un tas ir daudz. Nevajag mums audzēt rapsi, tas derīgs tikai tiem, kuriem patīk tajā fotografēties, kad tas zied,” raksta kāds autovadītājs. Viņam piekrīt daudzi. Ko par to saka atbilstīgās ministrijas?
Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro jāizceļ kā pirmā no Latvijas valsts amatpersonām, kas atļāvusies publiski pateikt, ka tā sauktā biodegviela īstenībā tiek iegūta no fosilās degvielas.
Administratīvajā rajona tiesā šodien būs pieejams spriedums uzņēmuma "Biodegviela" prasībā pret Valsts ieņēmumu dienestu (VID) par spirta ražošanas licences darbības apturēšanu, aģentūra LETA iepriekš uzzināja tiesā.
Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) zinātnieku izstrādātās tehnoloģijas, kas ļauj no latvāņa, aļģēm un salmiem iegūt biodegvielu, patlaban nav reāli pielietojamas dzīvē, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Biodegvielas un bioenerģijas asociācijas prezidents Daumants Znatnajs.
Valdības komiteja šodien atbalstīja grozījumu projektu Biodegvielas likumā, kas paredz, ka 2020.gadā no atjaunojamajiem energoresursiem saražotas enerģijas īpatsvars visā transportā ir vismaz 10% no enerģijas galapatēriņa transportā.
Eiropas Savienība (ES) plāno samazināt izvirzītos mērķus biodegvielas izmantošanai, netīši atzīstot, ka siltumnīcefekta gāzu emisijas samazināšanā šis risinājums nav bijis tik efektīvs, kā cerēts, liecina aģentūras AFP rīcībā nonākušais priekšlikuma projekts.
Latvija ir apņēmusies kļūt par vienu no Eiropas Savienības (ES) zaļākajām valstīm, un tas nozīmē arī pildīt ES doto solījumu par noteiktu biodegvielas īpatsvaru degvielas patēriņā.
Jāizvērtē iespējas finansiāli atbalstīt sabiedriskā un privātā transportlīdzekļu pārbūvi, lai tajos būtu iespējams lietot augstas koncentrācijas biodegvielas un fosilās degvielas maisījumus, teikts šodienas valdības komitejā nolasītajā Ekonomikas ministrijas (EM) informatīvajā ziņojumā "Par situāciju biodegvielas ražošanas nozarē".
Pēc valsts palīdzības izmisīgi sauc ar politisku lēmumu radītā biodegvielas nozare. Pieci gadi pagājuši, taču uz savām kājām tā nav spējusi patstāvīgi nostāties – valsts atbalsts visā šai laikā bijis nekonsekvents, pakļauts jaunatnākušu partiju un ministru interesēm. Kopējā ieguldītā summa, saskaņā ar Ekonomikas ministrijas aprēķiniem ir 67,3 miljoni latu, uzbūvētas 9 rūpnīcas. Tomēr šobrīd daļā ražotņu tehnoloģiskie procesi apturēti, citas velk dzīvību izmantojot radniecīgo uzņēmumu pabalstus, vēl citur – darbinieki jau brīdināti par nepieciešamību meklēt jaunu darbu. Bioetanola ražotnē Jaunpagasts plus sākta strādājošo atlaišanas procedūra.