Valdības komiteja šodien atbalstīja grozījumu projektu Biodegvielas likumā, kas paredz, ka 2020.gadā no atjaunojamajiem energoresursiem saražotas enerģijas īpatsvars visā transportā ir vismaz 10% no enerģijas galapatēriņa transportā.
Tāpat likumā precizētas terminu "biodegviela" un "biomasa" definīcijas, lai tās būtu saskaņotas ar Eiropas Savienības direktīvā ietvertajām šo terminu definīcijām.
Turpmāk "biogāze" tiks definēta kā atkritumu poligonu gāze, notekūdeņu gāze un citas biogāzes, ko iegūst biomasas anaerobās sadalīšanās procesā un kas sastāv galvenokārt no metāna un oglekļa dioksīda, un ko var attīrīt līdz tādai kvalitātei, lai izmantotu kā degvielu saskaņā ar normatīvajiem aktiem par biodegvielas kvalitātes prasībām, atbilstības novērtēšanu, tirgus uzraudzību un patērētāju informēšanas kārtību.
Savukārt "biomasa" tiek definēta kā lauksaimniecības, mežsaimniecības un saistīto nozaru, tostarp zivsaimniecības un akvakultūras, bioloģiskas izcelsmes produktu, atkritumu un atlieku bioloģiski noārdāmas frakcijas, tostarp augu un dzīvnieku izcelsmes vielas, kā arī rūpniecības un sadzīves atkritumu bioloģiski noārdāmās frakcijas.
Grozījumi likumā vēl tiks skatīti valdībā un Saeimā.
Iepriekš Auto asociācijā atzina, ka tikai trešdaļa Latvijas auto var lietot degvielu ar 10% biodegvielas piejaukumu. Asociācijā norādīja, ka biodegvielas ražošana Latvijā būtu jāpārorientē uz jaunāko paaudžu biodegvielas sastāvu ražošanu, ko iespējams izmantot pat 100% apmērā kā pamatdegvielu, turklāt visu vecuma grupu transportlīdzekļu dzinējos.