Latvijas iedzīvotājiem trūkst zināšanu par mežsaimniecības nozares darbību, pavēstīja biedrības "Zaļās mājas" pārstāvji, atsaucoties uz veiktās aptaujas datiem.
Svētkos katrs trešais Latvijas iedzīvotājs (38%) saskaņo apģērbu ar ģimeni, liecina modes un izklaides centra "Rīga Plaza" veiktā aptauja*. Vairumam iedzīvotāju ģērbšanās stils saskan ar ģimenes vai dzīvesbiedra ģērbšanās stilu, taču nereti saskaņota apģērba izvēle mēdz sagādāt grūtības. Piektdaļa aptaujāto atzīst, ka pirms svētkiem apģērba izvēles procesā parasti rodas domstarpības ar ģimeni.
Tikai 28% iedzīvotāju paredz, ka viņiem personīgi nākamais gads būs labāks par šo, bet vēl mazāk - 18% iedzīvotāju - domā, ka visai Latvijai nākamais gads būs labāks par šo, liecina pētījumu centra SKDS veiktās iedzīvotāju aptaujas rezultāti.
Katrs trešais Latvijas iedzīvotājs jeb 32% atzīst, ka Covid-19 pandēmijas ietekmē mājokli uzkopj biežāk, liecina "Samsung Electronics Baltics" veiktā aptauja*. To gandrīz vienlīdzīgi norāda gan aptaujātās sievietes, gan vīrieši. Līdzīga situācija ir arī kaimiņvalstīs - mājas tīrībai lielāku vērību pievērš 42% Lietuvas iedzīvotāju un 24% Igaunijas iedzīvotāju.
Neilgā laikā vīrusa saslimšana Covid-19 ir pilnībā izmainījusi mūsu dzīvi, radot virkni izaicinājumu ikvienam - drošība un stabilitāte ir kļuvusi par galveno prioritāti. Attālināts darbs ir viens no veidiem, kā izvairīties no plašas kontaktēšanās un paaugstināta saslimšanas riska, tomēr ne visiem ir šāda iespēja, īpaši tirdzniecībā un ražošanā strādājošajiem. AAS BALTA (PZU grupa) rīkotā aptauja* liecina, ka aktīvajā Covid-19 infekcijas izplatības laikā 22% darbinieku savā darba vietā nejūtas droši.
Pilnīgi droši par savām auto vadīšanas prasmēm, uzsniegot pirmajam sniegam, jūtas mazāk nekā trešdaļa Latvijas autovadītāju, pie tam vīrieši ir ievērojami pašpārliecinātāki. Tikmēr 15% autovadītājiem baltā sega uz ceļiem vai apledojusi šoseja ir pamatīgs pārbaudījums, liecina socioloģisko un tirgus pētījumu aģentūras "Norstat" veiktās aptaujas dati.
Gandrīz puse jeb 49% respondentu ir dzirdējuši par izmaiņām saistībā ar ceļošanu, uzturēšanos, sūtījumiem un pārvadājumiem, kas stāsies spēkā pēc 1. janvāra, Lielbritānijai izstājoties no Eiropas Savienības (ES), liecina pētījumu kompānijas “Kantar TNS” veiktās aptaujas dati, kas atspoguļoti TV3 raidījumā "900 sekundes".
Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena paziņojusi, ka vakcinēšanās pret Covid-19 Eiropas Savienībā sāksies 27.decembrī. Tikmēr Latvija esot gatava sākt vakcinēšanu pret Covid-19 tiklīdz vakcīna nonāks Latvijā, tā izteikusies veselības ministre Ilze Viņķele. Kāda šobrīd ir Latvijas sabiedrības attieksme pret vakcinēšanos, skaidroja TV3 raidījums "900 sekundes".
Pat pandēmijas otrajā vilnī, runājot par savu finansiālo situāciju, sabiedrība izrāda optimismu - 42% Latvijas iedzīvotāju nākamgad paredz sava finansiālā stāvokļa nemainīgumu, bet 19% pat plāno tā uzlabošanos. Tā liecina šī gada decembrī veiktā aptauja, jautājot par izmaiņām Latvijas iedzīvotāju patēriņa paradumos un skatu uz finansēm nākamgad.
Lai noskaidrotu, cik ļoti sociālo tīklu lietotāji uzticas citu ieteikumiem un tos izvērtē, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) veica patērētāju aptauju un sarīkoja eksperimentu ar viltotiem Facebook un Instagram ierakstiem, kuros reklamēja dažādus neeksistējošus līdzekļus. Rezultāti pārsteidza ar to, ka vairāk nekā 2000 cilvēku devās uz viltus interneta veikalu un katrs ceturtais mēģināja veikt pirkumu.
Covid-19 laikā 20% Latvijas iedzīvotāju ar fiziskajām aktivitātēm nodarbojas mazāk nekā pirms krīzes, kamēr 62% fizisko aktivitāšu daudzums šajā laikā nav mainījies, secināts ""Benu aptiekas" Stresa termometra" rezultātos, kas iegūti sadarbībā ar pētījumu kompāniju "Gemius", aptaujājot vairāk nekā 2700 iedzīvotājus.
Vairumam jeb 48% aptaujāto jaunie Covid-19 ierobežojumi, saistībā ar kuriem brīvdienās un svētku dienās veikalos ir iespējams iegādāties tikai pirmās nepieciešamības preces, zināmā vai nelielā mērā ir mainījuši iepirkšanās paradumus, liecina pētījumu kompānijas “Kantar TNS” veiktās aptaujas dati, kas atklāti TV3 raidījumā "900 sekundes".
Neilgā laikā vīrusa saslimšana Covid-19 ir pilnībā izmainījusi mūsu dzīvi, radot virkni izaicinājumu ikvienam – drošība un stabilitāte ir kļuvusi par galveno prioritāti. Attālināts darbs ir viens no veidiem, kā izvairīties no plašas kontaktēšanās un paaugstināta saslimšanas riska, tomēr ne visiem ir šāda iespēja, īpaši tirdzniecībā un ražošanā strādājošajiem. AAS BALTA (PZU grupa) rīkotā aptauja* liecina, ka aktīvajā Covid-19 infekcijas izplatības laikā 22% darbinieku savā darba vietā nejūtas droši. Apdrošinātājs atgādina – šajā laikā darbiniekiem ir jo īpaši būtiskas darba devēja rūpes par viņu drošību.
Vairāk nekā desmitajai daļai jeb 11% mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) darbiniekiem pasaulē pandēmijas apstākļos patīk strādāt no mājām kailiem, neuzvelkot drēbes, liecina kiberdrošības uzņēmuma "Kaspersky" pasūtīts starptautisks pētījums, kurā noskaidrota 8000 MVU darbinieku rīcība pandēmijas laikā.
Svētku laiks ārkārtējās situācijas laikā būs citādāks gandrīz katram iedzīvotājam, un aptaujā noskaidrots, ka teju piektā daļa iedzīvotāju jeb 24% plāno mainīt dāvanu iegādes plānus, dāvanas pērkot tikai bērniem, savukārt 63% iedzīvotāju plāno mainīt arī svētku svinēšanas ieradumus pandēmijas drošības pasākumu dēļ. Tomēr arī liela daļa jeb 65% iedzīvotāju svētku mielastu un dāvanas plāno iegādāties klātienē.
Plānots, ka nākamā gada pirmajā ceturksnī vakcīnas pret Covid-19 būs pieejamas Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp Latvijā.
“Kantar TNS” aptaujā noskaidrots, cik daudzi tic, ka tās būs pieejamas plānotajā laikā, vēstīts TV3 raidījumā "900 sekundes".
Šogad pandēmijas apstākļos Ziemassvētkus svinēsim šaurā lokā. “Kantar TNS” aptaujā TV3 raidījumā "900 sekundes" noskaidrots, cik daudziem Covid-19 ieviesa izmaiņas Ziemassvētku svinēšanas plānos?