Līdz šim šogad Patērētāju tiesību un aizsardzības centrs (PTAC) saņēmis 12 sūdzības par televizoriem, kuriem, patērētājiem mājās tos izpakojot, atklāti mehāniski bojājumi, savukārt pērn kopumā tika saņemtas sešas šāda veida sūdzības, aģentūru LETA informēja centrā.
PTAC skaidro, ka pārkāpumu skaita pieaugumu sekmējusi tirdzniecība internetā, kuras laikā ne pārdevējam, ne klientam nav iespēja pārliecināties par produkta kvalitāti.
PTAC ieskatā pārdevējiem ir jāveic visas iespējamās darbības, lai nodrošinātu televizoru nebojātu nodošanu/nosūtīšanas patērētājiem, veicot televizoru pārbaudi pirms televizoru nodošanas un nosūtīšanas patērētājiem pēc savas iniciatīvas, kā arī saglabājot dokumentārus pierādījumus par to, lai strīda gadījumā pārdevēji varētu pierādīt, ka televizora nodošanas brīdī tam nebija trūkumu vai defektu. Tāpat patērētājiem - pārliecināties, ka ir piegādāts nebojāts televizors, to fiksējot.
Lai izvairītos no situācijām, kad nav pierādāmi preces bojājumi, PTAC atgādina, ka ir svarīgi preci pirms nodošanas kurjeram vai klātienē patērētājam pārbaudīt, tai skaitā pieslēdzot televizoru pie elektrības, kā arī saglabāt pierādījumus par veikto pārbaudi. Tiek arī ieteikt komersantiem organizēt piegādes tā, lai preci varētu atpakot piegādātāja klātbūtnē un pārliecināties par preces stāvokli.
Ja iegādātā prece izrādās neatbilstoša, patērētājam ir tiesības pieprasīt, lai pārdevējs bez atlīdzības, tajā skaitā bez preces nosūtīšanas, darba, materiālu un citu izmaksu atlīdzināšanas, un saprātīgā termiņā novērš preces neatbilstību vai apmaina preci, izņemot ja tas nav iespējams vai ir nesamērīgi.