Izglītība 2019/2020

30.apr
Prāts, pavasara saules apmirdzēts, grimst pārdomās, meklē un meklēs sadarbības un izaugsmes ceļus. Mūsu skolas ēkā kopš pirmās atklāšanas dienas, 1929. gada 20. janvāra, norit izglītošanās process. 1927. gada 25. septembrī toreizējais izglītības ministrs, dzejnieks Rainis guldīja pamatakmeni skolas ēkas pamatos reizē arī vēlējumu: «Lai uz šiem pamatiem paceltos diža celtne, kas savā lielumā un nozīmē stāvētu augstāk par baznīcas torņiem.» Esam priecīgi, prasmīgi un pateicīgi par šiem stiprajiem ceļavārdiem.
 
30.apr
Rīgas Valsts tehnikums (RVT) ir Latvijas valsts vienaudzis – tas dibināts 1919. gada nogalē, tātad 2019. gadu tehnikums pavada savā simtgades zīmē. Ne jau gluži par godu simtgadei, bet vairāk kā simtgadīgas pieredzes apliecinājums, šis un nākamais gads tehnikumā iezīmējas ar virkni jaunumu – tiek rekonstruēti esošie korpusi, kā arī būvēti jauni un papildināts piedāvāto profesiju klāsts.
 
30.apr
Pēdējo gadu laikā palielinās to audzēkņu skaits, kuri pēc pamatizglītības iegūšanas izvēlas turpināt mācības profesionālās izglītības iestādēs. Piemēram, 2015./2016. mācību gadā pēc 9. klases profesionālo izglītību izvēlējās 34,2% pamatskolu absolventu, 2016./2017. mācību gadā – 36,5%, bet 2017./2018. mācību gadā – 37%. Lai tuvotos mērķim – 50%, tiek turpināta profesionālās izglītības pievilcības paaugstināšana.
 
30.apr
Mācību gads strauji tuvojas noslēgumam, un tas vienmēr ir labākais brīdis atskatīties uz paveikto un izvērtēt, kas izdevies, kas ne tik labi, ko vēl ir vērts darīt vai pie kā būtu jāpiestrādā.
 
30.apr
Nepareizi vai nepamatoti lietoti medikamenti var novest nevis pie veselības, bet gan pie smagām slimībām un reizēm pat nāves. Nepareizi vai nepamatoti lietotu zāļu seku novēršanai vai mazināšanai pasaulē vidēji gadā tiek tērēti 500 miljardi eiro. Tajā pašā laikā arvien lielākos apjomos zāles sastopamas vidē – ūdeņos, zivīs, augsnē.
 
30.apr
Ik gadu kļūt par karavīru un uzsākt savas darba gaitas profesionālajā militārajā dienestā Nacionālajos bruņotajos spēkos (NBS) vēlas 1300–1500 Latvijas pilsoņu, galvenokārt jaunieši. Dienests NBS ir cieņas un goda apliecinājums savai tēvzemei, turklāt militārā karjera nozīmē stabilu darbu, daudzveidīgas izaugsmes un apmācības iespējas, plašas sociālās garantijas, konkurētspējīgu atalgojumu, kas jau no pirmajām dienām NBS ir 900 eiro pēc nodokļu nomaksas.
 
30.apr
Ļoti daudzveidīgs un specifisks studiju programmu piedāvājums, daudzviet – bezmaksas izglītība, multikulturāla studiju vide, svešvalodu zināšanu bagātināšana, vēlme paplašināt redzesloku, karjeras iespējas pēc studijām – šie ir galvenie motivatori, kāpēc jaunieši no Latvijas izvēlas studēt ārvalstīs. Par to, kuri ir iecienītākie galamērķi, kādas izglītības nianses katrai valstij ir raksturīgas, kā pilnvērtīgi soli pa solim sagatavoties studijām un kādi mājas darbi veicami pirms čemodānu kravāšanas, vairāk stāsta Dream Foundation Latvia (organizācija, kuras galvenā darbības joma ir palīdzēt pieteikties studijām ārzemēs) vadītāja Liza Nabatova.
 
30.apr
Saruna ar Latvijas Studentu apvienības (LSA) prezidenti Justīni Širinu.
 
2.apr
Biežāk nekā vajadzība pēc konkrētas izglītības, tehniskām vai pamatprasmēm darba sludinājumos tiek norādīts uz nepieciešamību pēc dažādām personības, rakstura iezīmēm, valodas prasmēm, secināts Jauno uzņēmēju centra Jobs & Society (JUC) projekta Youth BIZ Skillset laikā veiktajā pētījumā.
 
27.feb
Ar katru gadu aizvien vairāk sabiedrībā un darba devēju vidū pieaug pieprasījums pēc kvalitatīvas un mūsdienu prasībām atbilstošas profesionālās izglītības. Uzņēmumos pieaug pieprasījums pēc darbiniekiem, kas ir elastīgi, ar daudzveidīgām darba prasmēm un spēju adaptēties mainīgajā darba tirgus situācijā.
 
27.feb
Lai izglītotu jauno paaudzi par meža nozari Latvijā un tās daudzveidīgo nozīmi, SIA Rīgas meži īsteno vides izglītības projektu Zaļā klase.
 
27.feb
Latvijā arvien vairāk uzņēmumu pieprasa kvalificētu darbaspēku, tāpēc pieaug arī profesionālās izglītības popularitāte jauniešu vidū. Kāda mūsdienās ir profesionālās izglības loma un kā mācību procesa laikā jaunieši iegūst nepieciešamās zināšanas darba tirgum, jautāju intervijā ar PIKC Liepājas Valsts tehnikums direktoru Agri Rupertu un audzēkņu pašpārvaldes prezidentu, 2. kursa reklāmas pakalpojuma komercdarbinieka profesijas audzēkni Emīlu Ozolu.
 
26.feb
Darba tirgus ir mainīgs, un šajā pārmaiņu virpulī konkurētspējīgākas ir tās augstskolas, kas spēj un grib iet līdzi laikam, dodot studentiem tādas zināšanas un prasmes, kuru nozīme darba devēju acīs pieaug.
 
26.feb
Izaugsmes un karjeras iespējas, mūžizglītība – tie ir ļoti būtiski aspekti darba tirgū. Uzņēmumi arvien lielāku uzmanību pievērš tam, lai darbiniekiem būtu iespējas ne tikai pilnvērtīgi strādāt, atpūsties, bet arī izglītoties. To vidū ir arī Maxima Latvija – lielākais privātais darba devējs Latvijā.
 
26.feb
Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) ir Latvijas augstskolu reputācijas topa līdere un viena no modernākajām augstskolām Baltijā ar izteikti starptautisku ievirzi. RSU deviņās fakultātēs vairāk nekā 9000 studentu apgūst 69 medicīnas un veselības aprūpes, kā arī modernas sociālo zinātņu studiju programmas.
 
26.feb
Nezinu, kā to skaidrot, bet Neatkarīgās Rīta Avīzes aicinājums uzrakstīt parasti trāpa «..kā bulta ozola zīlē..» – brīdī, kad domas pieķērušās kādam aktuālam jautājumam.
 
26.feb
RSMT izglītojamie Erasmus+ mācību mobilitātes projekta ietvaros dodas uz Eiropas Savienības valstīm mācīties un gūt pieredzi darba vidē.
 
26.feb
Katru gadu turpina pieaugt pilna laika studentu nodarbinātība. Paralēli studijām algotā darbā strādājošo studentu daļa no 2009. līdz 2017. gadam ir palielinājusies no 45% līdz 61%, liecina pētījuma Studentu sociālie un ekonomiskie apstākļi Latvijā rezultāti.
 
26.feb
Intervija ar akciju sabiedrības Grindeks Personāla departamenta vadītāju Ilzi Ogli.
 
26.feb
Digitalizācija, robotizācija un mākslīgais intelekts kļūst par realitāti – rodas jaunas darba formas, jaunas profesijas, daļu darba pienākumu, ko līdz šim veica algots darbinieks, var paveikt tehnoloģijas. Taču tas nenozīmē, ka cilvēks savu nozīmi darba tirgū zaudē, ja vien viņš ir gatavs mācīties un apgūt tādas prasmes un kompetences, kas robotiem nepiemīt.