Pirmdiena, 27.maijs

redeem Dzidra, Dzidris, Gunita, Loreta

arrow_right_alt Latvijā \ Izglītība & Karjera

"Rail Baltica" un būvnieks sadarbosies ar RTU jauno inženieru sagatavošanā

© Kaspars Krafts / F64

Lai veicinātu sadarbību inženiertehnisko speciālistu teorētiskā un praktiskā sagatavošanā un pētniecībā, "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas", "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla būvnieks "BeReRix" un Rīgas Tehniskā universitāte (RTU) parakstījuši sadarbības līgumu, aģentūru LETA informēja "Eiropas dzelzceļa līniju" pārstāvji.

Līguma mērķis ir kalpot par platformu zināšanu un kompetenču apmaiņai.

"Rail Baltica" organizācijas un RTU apņemas sadarboties akadēmisko un profesionālo studiju programmu pilnveidošanā - aktuālo metodisko materiālu un rokasgrāmatu sagatavošanā, būvniecības nozares izglītības standartu pilnveidošanā.

Tāpat plānotas "Rail Baltica" komandas speciālistu vieslekcijas un mācību prakses. Stiprinot RTU pētniecisko darbu, "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla projektā kopīgi iecerēts veikt tehniski sarežģīti izpildāmo darbu izpēti un analīzi.

Ar sadarbības līgumu paredzēts stiprināt arī RTU pētniecisko darbību, tostarp "BeReRix", "Eiropas dzelzceļa līnijām" un RTU sadarbojoties aktuālo metodisko materiālu un rokasgrāmatu sagatavošanā, kā arī kopīgi pilnveidojot būvniecības nozares izglītības standartus. "Rail Baltica" Rīgas Centrālā mezgla projekts kalpos par vietu izpētei arī tehniski sarežģītu izpildāmo darbu jomās.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.