Soctīklos „cepas” par dažu mācību priekšmetu vērtēšanas sistēmu

Domas, kā vajadzētu vērtēt skolēna sasniegumus mūzikā, sportā un mākslā, starp vecākiem dalās. Tomēr lielākā daļa uzskata, ka skolēnu vērtēšana priekšmetos, kas saistīti ar talanta izpausmēm un fizisko sagatavotību, vērtēt vajadzētu citādāk.

Ieraksts „Twitter”: „Cienījamā izglītības sistēma: lūdzu izbeidziet vērtēt bērnus atzīmēs par viņu dziedāšanu, zīmēšanu un sportošanu. Tas ir tiešām muļķīgi un izvelk jebkādu prieku no šīm aktivitātēm.”

Komentētāji raksta: „Nila kungs neko nezin par izglītības sistēmu valstī, un tikai teš muļķības. Vērtē nevis cik tālu skrien, vai cik glīti zīmē, bet: • iegūtās prasmes un iemaņas; • attieksme pret izglītošanos; • mācību sasniegumu attīstības dinamika.” Tajā pašā laikā citiem ir cits viedoklis: „Jā, papīros un rozā sapņos - realitāte ir mazliet cita. Cik bumbas iemet grozā no desmit - tik arī vērtējums. Kāpēc tas vērtējums vajadzīgs? Protams, sportu, mākslu, mūziku skolā vajag, bet kāpēc tur vajag tās atzīmes?” „Man dēls tāpēc ienīst vizuālo mākslu. Lai gan cenšas stundām... novērtē švaki. Nu ko darīt, ka visi nav mākslinieki?” „Ko tad gribēji - lai liek 10 par centību, kas tad rezultātā sanāks - pēc atzīmēm mākslinieks, kurš neprot gleznot ?! Atzīmēm ir jābūt konkurences dzinulim un objektīvām spējām, ar vai nez "talanta", centību var vērtēt ar +/-!”

Svarīgākais