Rīdzinieku, kurš sauc pēc palīdzības, šokē policijas attieksme

© Vladislavs Proškins/F64

Rīdzinieks Haralds, sazvanot policiju un lūdzot palīdzēt kādai sievieti pagalmā, bija pārsteigts par sarunu ar likumsargiem, vēsta raidījums "Bez Tabu".

4. aprīļa vēlā vakarā Ķengaragā - Salacas ielas pagalmā - vietējo iedzīvotāju naktsmieru pēkšņi pārtrauca skaļa klaigāšana un saucieni pēc palīdzības.

"Ap pulksten 22.30 ārā pa logu es dzirdēju skaļākas balsis. Piegāju pie loga klāt, paskatījos, kas tur notiek. Ieraudzīju četrus, piecus cilvēkus - varēja redzēt, ka manāmā alkohola reibumā. Viņi arī bļaustījās. Un tur bija arī viena sieviete, kura bija tā kā pieķērusies vienam klāt, bet varēja redzēt, ka viņai slikti. Un viņa bļāva pēc palīdzības diezgan skaļā balsī. Tie pārējie, kuri bija viņai apkārt, teica, ka nevienu nesauks," stāsta Haralds.

Būdams atbildīgs un vēloties palīdzēt, vietējais iedzīvotājs uzreiz tvēra pēc telefona un zvanīja uz Valsts policijas palīdzības tālruni - 110.

"Pacēla vīrietis, diezgan nelaipnā balsī. Pēc tam es nosaucu, kas lejā noticis, cik cilvēku, ka cilvēkam slikti un sauc pēc palīdzības. Otrā galā es saņēmu atbildi - kāpēc es zvanu viņiem [policijai], kāpēc nezvanu ātrajai palīdzībai. Es informēju par to, ka lejā tiešām cilvēks sauc pēc palīdzības, es nezinu, kas ir noticis. Es nezinu, varbūt cilvēku piekāva, tāpēc piezvanīju policijai. Pēc tam operators pateica, lai es izliecos ārā pa logu un uzkliedzu, uzbļauju vai pasaucu. Man kaut kā negribas tik vēlu vakarā piesaistīt sev uzmanību," saka Haralds.

Haraldu ne tikai izbrīnīja Valsts policijas darbinieka runas maniere, bet arī atteikums nodot informāciju tuvākajai policijas ekipāžai, kas reaģētu uz izsaukumu. “Viņš neuzdeva nevienu jautājumu, lai precizētu, kas tur lejā notika, vai tiešām vajag policiju, vai vajag tikai “ātros”. Es nesaņēmu nevienu tādu jautājumu, kam īstenībā vajadzētu būt, lai precizētu, kas notiek, lai zinātu, vai braukt, nebraukt, kas tur uz vietas noticis. Tas mani tā diezgan pārsteidza, ja godīgi.

Valsts policijas pārstāve atklāj, ka "Valsts policijas amatpersonas ir noklausījušās konkrētās sarunas ierakstu. Un šīs sarunas saturs un tonis neatbilst tam, kā zvanītājs ir norādījis raidījumam. Saruna ir bijusi korekta, un neviens nav runājis paaugstinātos toņos. Un, ņemot vērā, ka sniegtā informācija bija saistīta ar iespējamām veselības problēmām, operatīvais dežurants norādīja, ka šajā situācijā ir jāziņo mediķiem pa tālruņa numuru 113".

Valsts policija uzskata, ka šajā situācijā operators rīkojies korekti. Izsaucējam bija pašam jāzvana ātrajai palīdzībai, jo policijas palīdzības tālrunim 110 neesot iespējas zvanītāju pāradresēt.

Avots

Svarīgākais