"Situācija ir vienkārši nepieļaujama un kliedzoša!" Ievu Ķengaragā atsakās apkalpot, jo viņa runā latviešu valodā

© Depositphotos

Raidījumā “Bez Tabu” vēršas māmiņa Ieva no Rīgas, kura kādā konditorejas veikalā Latgales priekšpilsētā piedzīvojusi neatbilstošu apkalpošanu.

"Pārdevēja mani neapkalpoja, jo runāju latviešu valodā. Pirms manis bija divi cilvēki, kuri runāja krieviski, un viņa pārdeva smalkmaizītes. Tikmēr es ar meitu runāju latviešu valodā. Kad aizrādīju, pārdevēja uzbļāva, ka “veikals slēgts”, un pievērsās meitenei aiz mums rindā, kura runāja krievu valodā. “Veikals slēgts” bija tikai tādēļ, ka mēs latviski runājām. Pārdevēja nevienu vārdu latviski nepateica, visa apkalpošana notika krievu valodā. Situācija ir vienkārši nepieļaujama un kliedzoša, ka mūs diskriminē mūsu valstī, jo runājam valsts valodā," stāsta sieviete.

Valsts valodas centrā gan uzsver, ka apkalpošana Latvijā ir jānodrošina valsts valodā. To nosaka likums.

“Bez Tabu” konkrēto ēdinātavu apseko divas dienas pēc kārtas, cerot sastapt Ievas pieminēto pārdevēju. Tomēr pie kases mūs sagaida cita darbiniece. Fonā skanot radio latviešu valodā, pārdevēja apkalpo valsts valodā.

Valsts valodas centrā apstiprina, ka Ievas aprakstītā situācija nokļuvusi arī uz latviešu valodas sargu galda. Ja pakalpojuma sniedzējs nespēj nodrošināt apkalpošanu valsts valodā, tam var piemērot administratīvo sodu - darba devējs var tikt sodīts ar naudas sodu no 140 līdz 1400 eiro, darbinieks - no 35 līdz 700 eiro.

Konditorejas veikala īpašnieks Andrejs krievu valodā vien norāda, ka nezina, kurai pusei taisnība. Viņš nezinot kam ticēt.

Tikmēr pārdevēja, kura neprata apkalpot latviski, no darba ir aizgājusi.

Svarīgākais