Ārvalstniecēm brauciens no lidostas līdz Rīgas centram izmaksājis 200 eiro

© Andrejs Terentjevs/F64 Photo Agency

Pēdējo mēnešu laikā ne vien Latvijas iedzīvotāji, bet arī ārvalstnieki sūkstījušies, cik dārgi izmaksā brauciens ar taksometru no lidostas līdz Rīgas centram. Arī šoreiz par braucienu minētajā maršrutā šonedēļ kādas ārvalstu tūristes samaksājušas iespaidīgu naudas summu.

"Kolēģim pa ceļam uz lidostu "Rīga" taksists stāstija, ka vedis uz lidostu norvēģu meitenes, kas paniski lūrējušas uz skaitītāju. Izrādījās - dienu iepriekš taksis uz centru viņām izmaksājus 200 eur!" mikroblogošanas vietnē twitter situāciju klāsta kāds vīrietis.

Kamēr vieni komentētāji šausminās par šādu cenu, tikmēr citi norāda, ka arī Norvēģijā cenas nav no tām lētākajām.

Atgādinām, ka "Neatkarīgā Rīta Avīze" jau rakstīja, ka "bandītiskajam" taksometru biznesam pievilks skrūves.

Šāds solījums mediju arhīvos lasāms ik pa laikam nu jau pārdesmit gadu garumā, taču šajā reizē cerības uz izdošanos ir lielākas, jo pašreizējais satiksmes ministrs Tālis Linkaits, iepriekš strādājot lidostas padomē, ļoti labi iepazinās gan ar šī biznesa mafiozo aspektu, gan taksometru interneta platformu visatļautību.

Deviņdesmitajos gados takšu biznesā roku iesitušie bandīti un moderno tehnoloģiju agregatori, kas tikai sadala pasūtījumus un iekasē savus procentus, ļoti sekmīgi sadarbojas. Taču šī sadarbība ir izdevīga viņiem, bet naidīga klientiem.

Shēmu vislabāk var novērot lidostā Rīga. Pie termināļa iebrauktuves pulcējas visdažādāko marku taksometri - daļa no tiem ir apskretuši, sisti un slikti remontēti. Citi - pasažieru pārvadāšanai nepiemēroti. Mašīnas, kas paredzētas nodzīšanai. Uz kāda mikroskopiska Opel universāļa sāniem pat lepni uzrakstīts «6 persons», bet krietni mazākiem cipariņiem brauciena matemātika - līdz centram šajā moku rīkā aizbraukt izmaksātu ap 30 eiro. Un tas vēl labi, jo no nevērīgiem ārzemniekiem šāda summa joprojām tiek noslaukta dubultā, kaut gan skaitās, ka uzcenojums nozarē pēc pērnā gada skandāliem brīvprātīgi ticis ierobežots. Un tādi paši kā viņu mašīnas izskatās arī šoferi. Ģērbti kā pagadās, pīpē, lamājas. Daudzi nerunā pat valsts valodā, kur nu vēl angliski. Te pie lidostas, kur ārzemniekiem lāgā nav alternatīvas, taksisti ir privātuzņēmēji. Kādu cenu izspiedīs, par tādu aizvedīs. Vai nevedīs. Savukārt sadarbība ar interneta platformām viņiem ir izdevīga, kad pasūtījumu trūkst. Tad no privātuzņēmējiem viņi pārtop par Panda, Yandex vai Taxify sadarbības partneriem, par kuriem klientu digitālie dīleri gan neuzņemas nekādu atbildību. Platformām nav jāpērk nekādas mašīnas, nekādas licences, nekādas formas šoferiem un nikotīna plāksteri. Viņu bizness ir vienīgi pasūtījumu sadale un naudas iekasēšana. Situācijai ir jāmainās. Nevar būt tā, ka tirgū strādā trīs četras godīgas kompānijas ar sakārtotiem autoparkiem un samaksātiem nodokļiem, bet pārējie pucē vaļā pa pelēko zonu, un pārējo ir ļoti daudz. Rīgā kopumā reģistrēti 457 pārvadātāji. Vairāk lasi šeit.

Svarīgākais