Šobrīd sociālajos tīklos norit asas diskusijas par "Swedbank" lēmumu kodu kartes aizstāt ar kodu kalkulatoriem, lai gan daļa banku to ir izdarījušas jau krietni iepriekš. Tajā pašā laikā sabiedrībā valda neviennozīmīga attieksme pret šo procesu.
Sociālajā tīklā Facebook lietotāja Ilze pasūkstījusies par "SEB" bankas kodu kalkulatoru, kas krietni sarežģījis dzīvi viņas vīramātei.
"Nu zinies! Johaidī un tā tālāk! Pašai man ir "Smart-ID", bet sakarā ar to, ka vīramātei nav glāstamā plāceņa, nācās viņai jost uz banku /SEB/ pēc kodu kalkulatora. Neuzskatu sevi par vecu un sabojātu, bet tas kalkulators mani izbesīja... Nepagāja ne 5 min., kad biju veikusi maksājumu. Par redzi nesūdzos, bet ačteles sažmiegt nācās, lai tos cipariņus ekrānā ieraudzītu. Un tagad iedomājamies, ka to dara 83 gadus jauna māmuļa ar visām jaunības blaknēm! Johaidī!" raksta sieviete.
Bankas kliente atzīst, ka parasti publiski cenšas nelamāties, bet šis ir tas gadījums, kad nācies šo principu lauzt. Viņa vēršas pie "SEB" bankas darbiniekiem un ideju ģenerētājiem, sakot, ka "pirms ieviesiet aļa penšiem draudzīgu produktu, palīdziet tiem to izprovēt". Ja cilvēkam ar trīcošiem, artrīta savilktiem pirkstiem un draņķīgu redzi tas būs lietojams, tad to varētu ieviest.
Savukārt cilvēki komentāros norāda, ka, piemēram, Lielbritānijā gan tādu problēmu neesot, jo nav ne kodu kalkulatora, ne kodu kartes, ne "Smart-ID", bet gan reģistrējoties jāizvēlas slepenais kods, kas turpmāk visu laiku jāizmanto. Vēl kāda sieviete atzīst, ka mūsdienās būtu prātīgi padomāt par klientiem un izveidot labāk pielāgotus kodu kalkulatorus.
Taču vēl kāda komentētāja skaidro, ka nedomā, ka kodu kalkulators vai karte būtu drošāka par kodu, ko paturi galvā un citiem nesaki. "Es kā cilvēks, kas strādājis ar debitoriem, zinu, ka nemaz nav rets gadījums, kad ģimenē ieviešas viena "melnā avs", kas, izmantojot māmiņas/vecmāmiņas/brāļa utt. kontus saņemas ātros kredītus. Un to ir viegli izdarīt, ja ir pie rokas konta numurs un kodu kalkulators, kurus visa ģimene glabā dāņu cepumu kārbā sekcijā," apliecina Vita.
Jau vēstīts, ka no šī gada 8. janvāra "SEB banka" vairs neizsniegs un neaizvietos kodu kartes, jo šis risinājums ir novecojis un neatbilst mūsdienu informācijas tehnoloģiju drošības standartiem. Tā vietā banka aicina izvēlēties viedtālruņu bezmaksas lietotni "Smart-ID" vai kodu kalkulatoru.
Tostarp no 14. marta tiks slēgta arī iespēja autorizēties "Swedbank" mobilajā lietotnē, izmantojot kodu karti. Mobilās lietotnes izmantošanas vide ir viedtālruņi, kuriem jau kopš 2017. gada sākuma ir pieejams bezmaksas digitālais rīks Smart-ID.