"Publisks un trekns FUI lidostai Rīga!" ierakstu sociālajā tīklā Facebook iesāk dzīvnieku aizsardzības biedrības "Ar sirdi delnā" vadītāja Andra Tomase, kura neslēpj sašutumu par notikušo sarpgadījumu Rīgas lidostā.
"Diemžēl, pieredze, izmantojot jūsu pakalpojumus, kļūst arvien skumjāka un nejēdzīgāka. Un tam pat nav nekāda sakara ar vispārējo karantīnu. Turpmāk nāksies ierindot jūs dzīvnieku nīdēju kategorijā.. [...] Tā kā darbojos dzīvnieku aizsardzības biedrībā un man ir samērā plaši kontakti ārvalstīs, arī mūsu suņi itin bieži dodas uz savām jaunajām mājām ārpus Latvijas.
Piemēram, pagājušajā nedēļā divas sunes devās uz Minheni. Kā jau ierasts, sagatavojāmies pienācīgi - ar visiem dokumentiem, transportēšanas būriem un sunēm devāmies iekšā terminālī. Tomēr šeit mūs gaidīja nepatīkams pārsteigums - pēc kārtējiem "jaunajiem" noteikumiem dzīvniekiem, ieejot terminālī, jau ir jāatrodas konteinerā!
Viss jau būtu labi, ja vien, nododot bagāžu, konteineru nevajadzētu skenēt BEZ dzīvnieka tajā. Tas nozīmē, ka jau tāpat sabijušos suni konteinerā būs jāstumj divreiz! Velns un elle, lidosta "Rīga", jūs esat vienkārši unikāli savā naidā pret dzīvniekiem, jo šādu noteikumu NAV NEVIENĀ no Eiropas lidostām (par pasauli nemācēšu teikt)!
Varbūt, ja tā, tad nemaz nepiedāvājiet savā lidostā dzīvnieku pārvadāšanas opciju?!
Tomēr ar šo mūsu stāsts nebeidzās. Protams, jau pamatīgi satrauktās sunes nācās stumt būros otro reizi PĒC būru skenēšanas. Un te sākās lielākā jautrība - mūs, pavadītājus, izmantoja kā bezmaksas darbaspēku. Mums pašiem nācās stumt būrus ar suņiem cauri dienesta telpām un uzlikt uz lentas. Tas tik ir serviss!!! Izskatās, ka nākamreiz pašiem "sava bagāža" būs jāiekrauj arī lidmašīnā?!
Smiekli caur asarām, bet patiešām jāapsver, vai neizmantot sauszemes pārvadātājus, ja jau salīdzinoši dārgie aviopārvadājumi kļūst līdz komiskumam neadekvāti," pauž Andra.
Portāls tautaruna.lv lūdza lidostu "Rīga" komentēt incidentu:
"Ceļošana saistās ar papildu satraukumu ne tikai cilvēkiem, bet arī četrkājainajiem draugiem, kuriem tās ir jaunas telpas, skaņas, smaržas un daudz svešu cilvēku. Lidostas prioritāte ir ikviena klienta un pasažiera drošība, un viens no drošības aspektiem ir dzīvnieku pārvadāšana. Aviācijas pārvadājumus regulē vairāki starptautiskie noteikumi, tomēr katrai lidostai ir tiesības piemērot papildu drošības prasības.
Tāpēc ne tikai lidosta "Rīga", bet arī citas lidostas Eiropā, piemēram, Berlīnes lidosta, Apvienotās Karalistes lidostas Hītrova un Getvika un citas, savās drošības prasībās ir paredzējušas, ka gan citu pasažieru, gan pašu dzīvnieku drošības labad, atrodoties lidostā, dzīvniekiem visu laiku ir jābūt atbilstošā pārvadāšanas konteinerī. Lidostā "Rīga" šāda prasība ir spēkā jau sen un par to ir izvietotas brīdinājuma zīmes pie visām pasažieru termināla ieejām.
Rūpējoties par četrkājaino draugu komfortu, ir mainījusies kārtība, kā dzīvniekus jānodod pārvadātājam ievietošanai gaisa kuģī. Proti, pēc reģistrācijas un drošības pārbaudes nestandarta bagāžas pārbaudes vietā izlidošanas zālē pasažieriem pārvadājumu konteineri ar dzīvnieku, kuru var ērti uzlikt uz ratiņiem un pārvietot liftā, jānogādā ielidošanas zonā E, nestandarta bagāžas apkalpošanas punktā. Līdz ar to dzīvniekam nav jāuzturas vienam pašam industriālajā bagāžas šķirošanas zonā, viņš ilgāk ir saskarē ar savu saimnieku, kas mazina dzīvnieka satraukumu, un tiek nodots tieši atbildīgajam darbiniekam ievietošanai gaisa kuģī.
Lidosta vēlas izteikt nožēlu, ka klientei pārpratuma pēc radās nepatīkama pieredze, tomēr mūsu vēlme ir parūpēties par ikviena lidostas pasažiera un viesa drošību. Ja kādreiz nav pārliecības saistībā ar jebkāda veida nestandarta avio pārvadājumu, aicinām pasažierus sazināties ar lidostu, zvanot uz informatīvo tālruni 1817."