Eksperts ir atklājis metodes, ko restorāni izmanto, lai klienti tērētu vairāk.
Daudzi restorāni izmanto psiholoģiskus trikus, lai nemanāmi izspiestu no klientiem vairāk naudas, sākot no gudri izstrādātām ēdienkartēm līdz maldinošiem ēdienu aprakstiem.
Saskaņā ar Freda Haringtona, "Proxy Coupons" izpilddirektora un "New York Post" eksperta, teikto, restorāni zina, ka lielākā daļa cilvēku pieņem lēmumu 90 sekundēs, un viņi veido savas ēdienkartes, lai ietekmētu šo ātro lēmumu.
Piemēram, cenu neesamība vai to norādīšana negaidītā vietā samazina uzmanību pasūtījuma izmaksām. Mērķis ir vispirms iepazīstināt ar ēdienu un pēc tam ar cenu.
Viena no efektīvākajām metodēm ir "enkurošana", kas ir apzināti augstas cenas noteikšana vienam ēdienam, lai pārējā ēdienkarte salīdzinājumā izskatītos labi.
Turklāt spilgti, ēstgribu rosinoši vai "nostalģiski" apraksti, piemēram, "Vecmāmiņas ābolu pīrāgs", izraisa emocijas apmeklētājos, pat ja ēdiens ir sasaldēts un uzsildīts mikroviļņu krāsnī. Jo aprakstošāks nosaukums, jo vērtīgāks ēdiens ir cilvēkiem. Svarīgi nav tas, kas ir uz šķīvja, bet gan tas, kā apraksts skan.
Vēl viena viltīga lieta, no kuras jāuzmanās, ir piepildīta dzeramnaudas burka, kas atrodas netālu no kases aparāta. Restorāna darbinieki bieži ievieto naudu dzeramnaudas burkā, lai mudinātu klientus dot vairāk.
Tāpat, kad viesmīļi jautā, vai vēlaties alu no mucas vai pudelēs, viņi to dara cerībā, ka pasūtīsiet dārgāku variantu.
Pat mūzika darbojas pret apmeklētāju: lēna mūzika klusās stundās ilgāk notur klientu, bet ātra mūzika sastrēgumstundās liek ātri paēst un aiziet.