Gmail sūta svarīgus paziņojumus: ir jāizdara izvēle - atļaut vai atteikt?

© Depositphotos

Gmail aicina lietotājus izvēlēties: konfidencialitāti vai ar mākslīgo intelektu (MI) darbināmas funkcijas. Ko atbildēt: jā vai nē?

Ja izmantojat Gmail, iespējams, drīz iesūtnē redzēsit jaunu paziņojumu, un tas nav tikai kārtējais uznirstošais logs. Google laiž klajā konfidencialitātes atjauninājumu — lietotājiem ir jāizdara skaidra izvēle.

Google sniedz lietotājiem iespēju izvēlēties: ieslēgt ar MI darbināmas funkcijas, kas izmanto personas datus, vai izmantot Gmail ierobežotāku, uz privātumu vērstu versiju.

Newsweek skaidro, ka šis lēmums šķiet mazsvarīgs, bet patiesībā iezīmē lielas izmaiņas tajā, kā pasaulē populārākais e-pasta pakalpojums apstrādā lietotāju datus un jūsu iesūtni.

Ko nozīmē jaunais pieprasījums no Gmail?


Atjauninājums ievieš ar MI darbināmas meklēšanas funkcijas, kas izstrādātas, lai atvieglotu un ātrāk atrastu vajadzīgos e-pastus. Jaunā sistēma sarindo rezultātus, pamatojoties uz tādiem parametriem kā nesenums, mijiedarbības biežums un klikšķu skaits uz ziņojumiem. Tomēr, lai šīs funkcijas darbotos, pakalpojumam Gmail ir nepieciešama dziļāka piekļuve jūsu lietotāja uzvedībai un jūsu e-pasta saturam.

Kā daļu no privātuma standartiem un lai nodrošinātu pārredzamību, Google piedāvā jums izvēlēties:

  • Atļaut izmantot MI darbināmas funkcijas, aktivizējot viedās funkcijas un datu pārsūtīšanu.
  • Atteikties no šīm funkcijām, vienlaikus saglabājot Gmail pamatfunkcionalitāti un palielinot savu konfidencialitāti.


Tagad lietotājiem ir jāizlemj, kas viņiem ir svarīgāks: uzlabotās funkcijas vai privātums.

Ja jūs sakāt "Jā", dodot zaļo gaismu MI, jūs saņemsiet:

Precīzāki meklēšanas rezultāti, kas pielāgoti jūsu paradumiem.

Piekļuve viedajai ievadei un viedajai atbildei.

Uzlabota surogātpasta, pikšķerēšanas un reklāmas filtrēšana.

Tomēr tas nozīmē arī to, ka Google MI analizēs vairāk jūsu e-pasta darbību, tostarp ziņojumu saturu un metadatus, lai personalizētu jūsu pieredzi. Uzņēmums saka, ka dati netiek izmantoti reklāmu rādīšanai pakalpojumā Gmail, taču tie var ietekmēt jūsu reklāmas profilu citos Google pakalpojumos.

Ja jūs sakāt "nē", jūs saglabāsiet piekļuvi Gmail pamatfunkcijām, taču jūs zaudēsit:

MI uzlabota meklēšana;

Automātiski ieteikumi un paredzama ievade;

Automātiskās vēstuļu organizācijas daļas.

Jūsu e-pasts var darboties nedaudz mazāk intuitīvi, taču Google apkopos mazāk datu, kas uzlabos jūsu privātumu.

Kāpēc tas ir svarīgi tieši tagad?


Atjauninājums tiek veikts, pieaugot debatēm par datu aizsardzību un MI pārredzamību.

Lai gan Google apgalvo, ka bloķē vairāk nekā 99% surogātpasta un pikšķerēšanas uzbrukumu, eksperti brīdina, ka MI draudi kļūst arvien sarežģītāki. Tajā pašā laikā privātuma aktīvisti ir nobažījušies par apstrādāto datu apjomiem.

Svarīgākais