"Rimi" Baltijas tīkla pārdošana varētu izraisīt konkurences palielināšanos ekonomiskās klases segmentā un "Starbucks" kafejnīcu tīkla ienākšanu Latvijā, Latvijas Radio 4 raidījumā “Podrobnosti” sacīja Latvijas Tirgotāju asociācijas vadītājs Henriks Danusēvičs.
Nesen kļuva zināms, ka zviedru koncerns "ICA Gruppen" pārdod "Rimi" veikalu tīklu Baltijas valstīs Dānijas "Salling Group". Uz jautājumu, kā tas varētu ietekmēt pircējus, Latvijas Tirgotāju asociācijas ("Rimi" nav biedrs) vadītājs Henriks Danusēvičs atbildēja: "Konkurence pieaugs ekonomiskās klases segmentā, jo mums būs divi diskaunteri (budžeta klases) un būs "Maxima"." Šo versiju viņš skaidroja ar to, ka "Salling Group" pieder diskaunteri "Netto", vēsta LSM+.
“Būs papildu diskaunters, kas savos veikalos piedāvās labas cenas. Iespējams, būs mazāks produktu klāsts un nedaudz zemāks kvalitātes līmenis," viņš uzskata.
Kā stāsta raidījuma viesis, "Salling Group" veikali šobrīd darbojas Dānijā, Vācijā un Polijā (tur, kā ziņots paša Dānijas koncerna mājaslapā, savu pirmo veikalu tas atvēra 90. gados, bet 2020. gadā iegādājās "Tesco Poland" tīklu). "Viņi acīmredzot vēlas augt un ienākt Baltijas tirgū, nopērkot "Rimi"," viņš teica.
Danusēvičs arī ierosināja, ka jaunais "Rimi" īpašnieks varētu atvest "Starbucks" ķēdi uz Latviju, tam Dānijā pārvaldot šo kafejnīcu ķēdes franšīzi. “Tā, protams, būs konkurence tām kafejnīcām, kas šobrīd Latvijā ir. "Starbucks" ir ļoti populārs zīmols. Domāju, ka tas atdzīvinātu nozari," domās dalās asociācijas vadītājs.