Nav noslēpums, ka kovida laikā un pēc tā arvien lielāku popularitāti guvuši internetveikali un iepirkšanās tiešsaistē. Arvien populārāki kļūst arī ķīniešu internetveikali,vēsta "Bez tabu".
“Nesen “uzgāju” rakstu, kur bija teikts, ka apģērbi, ko tirgo Ķīnas interneta lieltirgotāji “Shein” un “Temu”, esot ļoti kaitīgi un toksiski, jo ķīmisko vielu saturs apģērbos ir daudzas reizes lielāks par pieļaujamo un ietekme uz veselību, ilgstoši tos valkājot, esot graujoša - no hroniskām kaitēm, endokrīnās sistēmas traucējumiem līdz pat neauglībai un vēzim.
Līdz šim nekad nebiju aizdomājusies, ka sintētiskie apģērbi tiek ražoti, izmantojot ķīmiskas vielas, taču padomājot sapratu, ka tas ir loģiski, jo apģērbi tiek ražoti no plastmasas, kas ir jāpārstrādā. Un kā gan to savādāk izdarīt, ja ne ar ķīmiskām vielām? Tas man lika ļoti satraukties, jo pati šad un tad pasūtu kādu apģērba gabalu no turienes," vaicā Linda.
Stiliste Indra Salceviča atklāj - no “Shein” filmēšanas vajadzībām pasūtījusi zeķes, bet savām vajadzībām preces no vilinoši lētā internetveikala iegādājusies vienu reizi. Un pēc preču saņemšanas tikpat ātri tās notirgojusi tālāk, jo nav bijusi apmierināta ar kvalitāti. Tomēr par iepirkšanos ķīniešu internetveikalos nav kategoriska.
Pretēji Indrai Salcevičai kategorisks viedoklis ir Latvijas Mākslas akadēmijas docentei Indrai Miklāvai. Viņa uzskata, ka jebkuru vajadzētu apturēt no iepirkšanās šādos veikalos. Sižetā Indra pastāsta arī par pētījumu, kurā testētas “Shein” preces un ķimikālijas tajās.
Abas modes ekspertes ir vienisprātis - iesaka izvēlēties maksimāli dabīgus un ilgtspējīgus apģērbu materiālus.
Sanita Gertmane, Patērētāju tiesību aizsardzības centra pārstāve, skaidro:
“Patērētājam jārēķinās, ka, iegādājoties jebkuru preci trešās valsts tirdzniecības platformā, tai nav saistoši Eiropas Savienībā esošie standarti. Tas nozīmē, ka preces varētu būt daudz nedrošākas un var būt augsti riski. Tādēļ PTAC iesaka pārdomāt ikviena pirkuma lietderību trešo valstu platformās, tieši pastāvošo drošuma risku dēļ.” Tāpat arī platformās dažkārt nav saprotams patiesais pārdevējs, un pēc tam varētu būt apgrūtināta saziņa ar pārdevēju, lai realizētu savas patērētāja tiesības.”