Dažreiz pat nevajag augstākās matemātikas uzdevumus, lai uzdevuma izpildē samulstu gan bērni, gan pieaugušie.
"Diskutabls uzdevums. Vispār dēlam bija argumenti. Kaut kas mani sajūsmina tomēr tajos uzdevumos, kur ir vairāki pareizi atbilžu varianti, bet bērniem mācām vienīgo pareizo..." vietnē "X" raksta Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta direktore Liene Cipule.
Diskutabls uzdevums. Vispār dēlam bija argumenti:))
— Liene Cipule (@LieneCipule) September 16, 2024
Kaut kas mani sajūsmina tomēr tajos uzdevumos, kur ir vairāki pareizi atbilžu varianti, bet bērniem mācām vienīgo pareizo...:) pic.twitter.com/qzO1sOojjy
Līga: Īsti nesapratu. Ir 5 krūzes un 5 tases. Tātad, jāuzzīmē 5 karotes.
Kora: Es arī uzzīmētu 5 karotītes! Jo tieši tāds ir uzdevums - uzzīmēt tikpat, nevis - uzzīmē, lai karotīšu kopā ir tikpat, cik ir krūzīšu vai tasīšu. Es saprastu, ka uzzīmētā karotīte ir kā paraugs. Bet varbūt skolotāja ir tā, kas nepareizi saprot uzdevumu?
Jānis: Ja prasīts uzzīmēt, tad jāuzzīmē 5, ignorējot jau izdrukāto.
Nauris: Es ieteiktu tiem skolotājiem, kas nosvītroja, pamēģināt vēlreiz mazās klases pamācīties.
Lina: Problēma tajā, ka jau uzdevumā ir viena sīka kļūda - "tase" arī nozīmē krūze... Apakštase ir tas, ko liek apakšā... tasei.
Call me: Uzzīmētā karote ir paraugs, kā zīmēt, lai par izskatu nav jālauza galva (man bez parauga būtu). Es arī uzzīmētu četras, lai, PABEIDZOT uzdevumu zīmēt, būtu redzams tikpat karošu kā šķīvīšu / krūzīšu. Sistēma laikam izdresējusi pareizo domāšanu.
Jānis: Uzzīmē 5, nevis, lai kopā būtu 5.