Vecāki neizpratnē par pirmklasniekam uzdoto uzdevumu

© Pixaby

Vietnē "X" aizsākusies diskusija starp vecākiem par 1. klasei paredzētu uzdevumu.

"Mana šodienas mīkla. Kā cilvēkam, kas nezina daļskaitļus, palīdzēt izpildīt skolas darbu. Puika gan padomāja un pateica: "Nulle, komats, pieci!", bet es paliku domājot. Pirmajā klasē savulaik mācījos lasīt," vietnē "X" aizdomājas Ilze.

Ineta: Kā tās aveņu lapas uz pusi var sadalīt? Puse no četrām avenēm būtu divas, bet tur ir arī lapas, kas jāsadala. Mulstu.

Kristiāna: Manā laikā, kad mācījos pamatskolā, matemātikas grāmatām pašās beigās uzdevumiem varēja atrast pareizās atbildes. Šai nav?

Gunta: Sakiet, ka pusi var iegūt, ja sadala diviem vienlīdzīgi. Daļskaitļi šeit nav vajadzīgi. Droši vien jautājuma zīmju vietā jāzīmē atbildē sīpols, divos vienādos gabalos sagriezts ķirbis un 2 avenes.

Diāna: 1; 0.5; 2. Laikam tādas es rakstītu atbildes, bet es neesmu droša, kā ir domāts uzdevums.

Ieva: Gan jau, saskaroties ar reāliem sīpoliem, avenēm un tomātu, saprastu, kas jādara, ja palūgtu to sadalīt uz pusēm.

Kora: Droši vien tas domāts - kas ir puse no tā, kas uzzīmēts. Savulaik šādu "matemātiku" viegli apguvu pat mazāka, dalot visu ar savu tā laika draugu - katram 1 sīpols, no tomāta puse un 2 avenes. Bet varbūt tur ir kāds sarežģīts āķis.

Zane: Es 1. klasē arī mācījos lasīt, rakstīt. Tad jau skolu pie tādiem tempiem mūsdienās absolvē 10. klasē?

Ivars: Gan jau ka domāts - cik ir puse no attēlotā. Piekrītu, ka mācību grāmatas būtu jācaurskata valodniekiem. Ik pa laikam sastrīdos ar puikiem par to, kas jādara uzdevumos. Nav labi mācīties pēc principa “gan jau ka”

Citi

Pirmo reizi, kopš 2011. gada vētras un tam sekojošā cunami, vienā no trim bojātajiem reaktoriem Fukušimas Daiči atomelektrostacijā, no attāluma vadāms robots ir atguvis nelielu izkusušās degvielas gabalu, vēsta “Japan Today”.