Uzņēmums "H&M", kura veikali pieejami arī Latvijā, tiek apsūdzēts mazu bērnu seksualizācijā. Šādu kritiku uzņēmums izpelnījies pēc jaunākās reklāmas kampaņas, ziņo "The Sun".
Zviedrijas uzņēmums izpelnījies sabiedrības nopēlumu par reklāmas kampaņu, kurā tiek reklamētas skolas formas.
Reklāmā redzamas divas mazas meitenes kleitās.
Lielāko šašutumu raisa nevis meiteņu izskats vai kleitas garums, bet gan reklāmas sauklis. Tas tulkojumā no angļu valodas vēsta "liec to galvām atskatīties".
Check out the advert. This is not the msg to send to little girls. H&M do better. #h&madvert #motherhood #girls pic.twitter.com/54ZOE7bLXg
— Mari (@Maricanyou) January 19, 2024
Izskanot plašai kritikai, uzņēmums nolēma atsaukt reklāmu un pauda publisku atvainošanos. H&M teica: “Mēs esam atsaukuši šo reklāmu. Mēs ļoti atvainojamies par sašutumu, ko tā ir izraisījusi. Rūpīgi izskatīsim, kā mēs turpmāk veidojam kampaņas." Publiskā atvainošanās izskanēja pēc tam, kad vairāki vecāki tiešsaistē aicināja citus boikotēt šo veikalu.
Psihologs Dr. Pams Spurs tiešsaistē rakstīja: “Jūsu nekrietnā reklāma pedofiliem liek domāt, ka ir pareizi iekārot meitenes."
Kāds sociālo mediju lietotājs teica: “Kas, pie velna, notiek? Tas ir slimi seksualizē bērnus."
"Boikotējiet H&M. Apkaunojoša meiteņu izmantošana," rakstīja vēl kāds sociālo mediju lietotājs