""Sods", "aizliegt", "atņemt" - veids, kā valsts skatās uz saviem pilsoņiem"; soctīklos tiek kritizēts ministrijas ierosinājums

© Pixabay

Vakar medijos parādijās ziņa, ka Satiksmes ministrija atbalsta tiesību atņemšanu par braukšanas ātruma pārsniegšanu par vairāk nekā 30 kilometriem stundā.

"Veids, kā valsts (ierēdņi) skatās uz saviem pilsoņiem - iekrāsoju vārdus "sods", "aizliegt", "atņemt", utt. 4,3% vārdu par to, kā sodīt. Bet varbūt nelikt ceļa zīmi 30 km/h tur, kur nevajag? Vai salabot dažas bedres? Bet tas, protams, grūtāk nekā "uzlabot normatīvo aktu bāzi"," savās paŗdomās dalās I. Svilāns.

Tālis Linkaits: Liela Latvijas problēma “normatīvisms” - cerība, ka pieņemot likumu problēma tiek atrisināta un ka pēc katra tikko notikuša gadījuma jāmaina regulējums

Spirit of time: Vispār tas izskatās traki. Sēž cilvēki kaut kādās padomēs, saņem algas un tik pīpē - ko vēl varētu regulēt, ierobežot, sodīt. Beigās visa politika ap to tik grozās - aizliegumi, sodi, kontroles pastiprināšana.

Rolands: Narmatīvā domāšana ir latvieša dzīvesziņa - Unesco nemateriālais kultūras mantojums. “Liku bēdu zem lieguma, pāri gāju dziedādams”

John: Es domāju 100 gudrās galvas nenobalsos. Drīzāk nebrīnītos, ka šo no pirksta izzīda, lai noņemtu uzmanību no Kariņa privatjet skandāla un arī cepšanās ar Railbaltica miljardiem.. polittehnologi taču neguļ 21gs..

Jau ziņots, ka Satiksmes ministrija (SM) atbalsta Iekšlietu ministrijas rosināto priekšlikumu ieviest tiesību izmantošanas aizliegumu, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 30 kilometriem stundā, šodien Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) sēdē sacīja SM Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta direktore Annija Novikova.

Iekšlietu ministra Riharda Kozlovska (JV) parakstīta vēstule ar priekšlikumiem iesniegta Saeimas Juridiskajai komisijai, aģentūra LETA noskaidroja Iekšlietu ministrijā.

Patlaban Ceļu satiksmes likums paredz, ka tiesību atņemšanas sankcija iestājas, ja atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana pieļauta no 51 kilometra stundā līdz 60 kilometriem stundā. Šādā gadījumā piemēro 240 līdz 320 eiro naudas sodu un transportlīdzekļu vadīšanas tiesību izmantošanas aizliegumu uz trim mēnešiem.

Savukārt, ja pārkāptais ātrums ir bijis lielāks, tad attiecīgi pieaug naudas sods un tiesību izmantošanas aizlieguma periods.

Novikova CSDP sēdē papildināja, ka plānotie priekšlikumi grozījumiem Ceļu satiksmes likumā ietver arī brīdinājuma vietā par atļautā ātruma pārsniegšanu virs sešiem kilometriem stundā ieviest naudas sodu, kā arī iesniegti priekšlikumi jaunai elektroskrejriteņu definīcijai.

"Proti, elektroskrejriteņu definīcija tiek papildināta ar jaudas komponenti, kā arī ir iekļauta prasība par to, ka elektroskrejritenis ir transportlīdzeklis ar diviem riteņiem," papildināja Novikova.

Vienlaikus viņa norādīja, ka ir paredzētas prasības attiecībā uz ātrgaitas ceļiem, stāvēšanas un apstāšanās noteikumiem attiecībā uz transportlīdzekļu evakuāciju.

"Tāpat priekšlikumi iekļauj sodīšanu par atkārtotiem pārkāpumiem bez obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas (OCTA) un bez tehniskās apskates, proti, par šādiem pārkāpumiem turpmāk, ja šos priekšlikumus atbalstīs, sodīt varēs tikai vienu reizi dienā," papildināja Novikova.

SM pārstāve atgādināja, ka pašlaik Ceļu satiksmes likumā pieņemtie priekšlikumi ir elektroskrejriteņu obligātā reģistrācija, kas stāsies spēkā no nākamā gada aprīļa, Ceļu satiksmes drošības izvērtējums reizi trijos gados, koplietošanas pakalpojumu lietošanas zonas un nosacījumi, kā arī uzvedības korekcijas grupas pārkāpējiem, kas sodīti par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola, narkotisko vai psihotropo vielu ietekmē.

Tāpat patlaban ir pieņemti grozījumi jaunām prasībām ziemas riepām, savukārt jaunākos grozījumus Ceļu satiksmes noteikumos vēl būs jāpieņem Ministru kabinetam, kas ietver prasības dalībai ceļu satiksmē uz ātrgaitas ceļiem, obligātas aizsargķiveres velosipēdistiem, kas jaunāki par 16 gadiem, kā arī obligātas aizsargķiveres elektroskrejriteņu vadītājiem vecumā no 14 līdz 17 gadiem un citas prasības.

Svarīgākais