Timrota padomi, kā, braucot ar auto, ietaupīt degvielu

© Ekrānuzņēmums

Raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots jaunākajā raidījuma sērijā dod padomus, kā visefektīvāk ietaupīt degvielu. 

Paaugstinoties degvielas cenai, daudzi cilvēki sāk izvērtēt ikdienas degvielas patēriņu.

Raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots jaunākajā sērijā dod padomus, kā visefektīvāk ietaupīt degvielu.

Pirmais Timrota padoms: "Ko mēs varētu darīt, lai ietaupītu degvielu? Nebraukt. Tas ir pats vienkāršākais."

Bet, ja tomēr ir jabrauc Timrots min, ka pats vienkaršākais princips ir: "nespiediet bremzes (..), neaiztikt bremžu pedāli ir pamatu pamats ekoloģiskai braukšanai."

"Diezgan taupīgs veids, kā braukt ir braukt ar kruīza kontroli. Katram vajadzētu sadraudzēties ar savu mašīnu un saprast, cik lēni tā zudē ātrumu braucot," saka Timrots.

Svarīgi esot izmantot automātiskās ierīces gudri. Ja braukšanas maršrutā ir luksofori, tad, pamanot sarkano signālu, vērtīgi ir laicīgi sākt ripot. Un iedegoties zaļajam signālam luksoforā, var uzsākt braukt, kā saka, ar startu gaitā. Timrots iesaka ikdienā paskaitīt, cik ilgi deg zaļā gaisma, parasti tās esot ne vairāk kā 30-35 sekundes.

"Iemācieties savu maršrutu. Iemācieties, cik ilgi deg zaļā gaisma. Iemācieties ripot, tad, kad iedegas sarkanais," iesaka Timrots.

Ka izrādās, degvielas patēriņš aug arī tad, ja ir puspavērti logi vai ieslēgts kondicionieris.

Braucot ar puspavērtiem logiem patēriņš esot puslitrs līdz litrs degvielas uz 100km, bet ar kondicionieri arī litrs degvielas uz 100 km.

Arī automašīnas aerodinamika ir svarīga, lai ietaupītu degvielu. Ir svarīgi neko neatstāt uz automašīnas jumta ne stiprinājumus, ne kravu.

Citi

Sergejs Šoigu, sniedzot interviju Krievijas medijiem, sadusmoja un pat šokēja krievus ar negaidītu paziņojumu. Komentējot pašreizējo situāciju karā ar Ukrainu, bijušais Krievijas Aizsardzības ministrijas vadītājs, tagadējais Drošības padomes sekretārs, kā raksta ukraiņu medijs "Prozoro", "izkliedza kārtējo murgu porciju, kam ar realitāti maz sakara".