Konflikts Ukrainā: vai Latvijā jāsatraucas par sāls deficītu?

Ilustratīvs attēls © Lauris Vīksne/F64

Latvijā nebūtu jāsatraucas par sāls deficītu saistībā ar karu Ukrainā, kas bijusi starp sāls piegādātājām mūsu tirgum. Šādu viedokli intervijā Latvijas Radio pauda Agroresursu un ekonomikas institūta Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra vadītāja Ingūna Gulbe.

Pēdējās nedēļas laikā līdz ar karu Ukrainā un sankcijām pret Krieviju no veikalu plauktiem, kā mēdz būt globālos satricinājumos, cilvēki masveidā izpērk kādas preču grupas. Pie mums Latvijā vērojams, ka no veikalu plauktiem strauji izpirkta sāls.

Gulbe atzina, ka nav pirmā reizi, kad Latvijā izpērk noteiktu produktu grupu.

"Mums ir bijuši izpirkti arī griķi, mums ir bijis izpirkts sviests. Sāls ir bijis izpirkts vairākas reizes, šī nav pirmā reize," sacīja Gulbe.

Viņa lēsa, ka sāls tieši šajā brīdī masveidā tiek pirkts, jo cilvēki redz, ka uz produkta paciņām norādīts, ka sāli iegūst Baltkrievijā vai Ukrainā. "Tā doma cilvēkiem varētu būt: ja tur ir sākusies karadarbība, tad no turienes pārtikas produkti varētu nenākt," sprieda Gulbe.

Pēc viņas sacītā, par sāls deficītu uztraukties noteikti nevajadzētu, jo sāli iegūst ne tikai Baltkrievijā un Ukrainā. Sāli iegūst arī Eiropas Savienībā, piemēram, Čehijā, tāpat Āfrikā "ir veseli sāls tuksneši lielos apmēros". "Šis nav tas produkts, kas būtu jāiepērk tādos apjomos, kā pašlaik tas izskatās," sacīja eksperte.

Citi

“Lamborghini”, itāļu luksusa sporta automobiļu ražotājs, kas ar meitasuzņēmuma “Audi” starpniecību pieder “Volkswagen” grupai, paziņoja, ka atliek pirmā “Lamborghini” elektromobiļa izlaišanu līdz 2029. gadam, tirgus apstākļu un gatavības dēļ, vēsta raidsabiedrība RTE.

Svarīgākais