Naktī uz otrdienu Rīgā, Čaka ielā aizvākta velojsola, ļaudis sociālajā vietnē Twitter norāda, ka tas nav prātīgi darīts un tas ir solis atpakaļ.
"Čaka ielas naksnīgais restarts. Ļoti žēl, ka Rīgas dome nespēj novērtēt velo infrastruktūras nozīmīgumu, nespēj sagremot, ko, pašu algoti, pasaules līmeņa pilsētplānotāji piedāvā," raksta kāds sociālā tīkla lietotājs.
Čaka ielas naksnīgais restarts.
— Andrejs Urbāns (@AndrejsUrbans) August 30, 2021
Ļoti žēl, ka @RigasDome nespēj novērtēt velo infrastruktūras nozīmīgumu, nespēj sagremot, ko, pašu algoti, pasaules līmeņa pilsētplānotāji piedāvā.
� pic.twitter.com/mu0lsx0Zg5
Tuvredzīgi, nožēlojami, un dumji! Esmu vīlies! Tāpat kā n-tie tūkstoši Čaka ielas iedzīvotāji! Atpakaļ pie šosejas kur var dabūt ar trolejbusa spoguli, raksta kāds cits Twitter lietotājs.
Rīkos piketu
Otrdien plkst.17.30 apvienība "Pilsēta cilvēkiem" kopā ar Rīgas Centra attīstības biedrību un Avotu apkaimes biedrību rīkos piketu Čaka ielā, lai prasītu tajā "cilvēcīgas un patīkamas vides pilnveidošanu".
Pikets notiks no Avotu līdz Bruņinieku ielai. Piketa dalībnieki aicināti plakātos paust savas vēlmes, ko viņi gribētu redzēt Čaka un citās Rīgas ielās. Iedzīvotāji tiek aicināti līdzi ņemt atribūtus ne tikai rakstiskā, bet arī "fiziskā formātā, tādējādi parādot vēlamo labiekārtojumu, piemēram, soliņu, velosipēdu, koku u.c.".
Velojoslas eksperiments Čaka ielā ir ildzis nepilnu gadu - kopš pērnā gada rudens. Tā laikā uz ielas tika izveidotas divas velojoslas, būtiski sašaurinot brauktuves un veidojot garākus autotransporta sastrēgumus. Projektam trūka atbalsta ielas uzņēmēju vidū, turklāt arī nebija viennozīmīga atbalsta iedzīvotāju vidū, attiecīgi Satiksmes un transporta lietu komiteja lēma eksperimentu pārtraukt un satiksmes organizāciju ielā modificēt.
Saskaņā ar komitejā lemto, no 1.septembra Čaka ielā satiksmi būtu jāorganizē pa divām autotransporta joslām, vienu sabiedriskā transporta joslu virzienā prom no centra un vienu velojoslu centra virzienā. Komitejas lēmums arī paredzēja Krišjāņa Barona ielas pārveidi, lai tā kļūtu par pilnvērtīgu ielu gājējiem, velosipēdistiem un tramvaja satiksmei.