Čakša nav pilnībā apmierināta ar to, kā NVD no ārstniecības iestādēm iepērk pakalpojumus

Veselības ministre Anda Čakša © f64

Veselības ministre Anda Čakša nav pilnībā apmierināta ar to, kā Nacionālais veselības dienests (NVD) no ārstniecības iestādēm iepērk pakalpojumus.

Čakša otrdien Saeimas Sociālo un darba lietu komisijā norādīja, ka nav apmierināta ar NVD darbu un to, cik caurskatāmi šajā iestādē tiek pieņemti lēmumi.

Skaidrojot "lēmuma pieņemšanas ķēdi", viņa aģentūrai LETA norādīja, ka, runājot par pakalpojumu saturu, kurš jāiepērk no ārstniecības iestādēm, būtu jāparedz, kādi cilvēkresursi, tehnoloģijas un algoritmi tam vajadzīgi. Tomēr šobrīd šī sistēma pilnībā nedarbojas. Visi šie faktori būtu "jāsapako", lai noteiktu pakalpojuma reālo cenu. Līdz ar to būtu iespējams nonākt līdz patiesās cenas aprēķināšanai un kopā ar reālo nepieciešamību iedzīvotājiem veikt pakalpojuma iepirkšanu.

Līdz ar to pilnībā caurskatāms nav tas, uz kādiem kritērijiem NVD balstās, iepērkot pakalpojumus no ārstniecības iestādēm.

Čakša norādīja, ka NVD savulaik pēc šādiem kritērijiem netika konstruēts vai arī tika, tomēr šāda kārtība pilnībā nestrādā. Līdz ar to saistībā ar veselības aprūpes finansējuma reformu plānots arī definēt pakalpojuma grozu un veikt nepieciešamos uzlabojumus NVD.

Taujāta, vai trūkumi pakalpojuma iepirkšanā tomēr nav saistīti ar NVD vadību un atbildīgajiem cilvēkiem, Čakša norādīja, ka šāda situācija jau izveidojusies vēsturiski, kad, izveidojot dienestu 2011.gadā, līdz galam netika izstrādāta pakalpojuma iepirkšanas sistēma.

Svarīgākais