Patlaban publiskajā telpā pirmsšķietami var novērot atsevišķas potenciālo deputātu kandidātu individuālo priekšvēlēšanu kampaņu aktivitātes, kuru tapšanā un realizēšanā, iespējams, varētu būt izmantoti administratīvie resursi, aģentūrai LETA atzina Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).
Piemēram, viens no šādiem gadījumiem ir Valmieras novada pašvaldības rīkotās ekskursijas kopā ar konkrētās pašvaldības priekšsēdētāju.
KNAB skaidroja, ka Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā noteiktās normas, kas attiecas uz politisko aģitāciju, un atbildība par iespējamiem aģitācijas pārkāpumiem ir piemērojami tikai priekšvēlēšanu aģitācijas periodā.
Tas nozīmē, ka tikai priekšvēlēšanu aģitācijas periodā KNAB ir tiesīgs padziļināti vērtēt iespējamos pārkāpumus, kas varētu būt saistīti ar publiskā sektora resursu izmantošanu politiskajā aģitācijā. Citādi līdz priekšvēlēšanu aģitācijas periodam Valsts kontroles kompetencē ir uzraudzīt, vai valsts un pašvaldību institūciju administratīvie resursi tiek izmantoti lietderīgi, sabiedrības interesēs un atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajiem mērķiem.
Lai gan šobrīd Latvijā nav spēkā priekšvēlēšanu aģitācijas periods, KNAB skrupulozi seko līdzi visām potenciālo deputātu kandidātu, kuri patlaban ieņem politiski vēlētus amatus publiskā sektora institūcijās, gan citu publiskajā sektorā nodarbināto personu aktivitātēm publiskajā telpā. Ja šādas aktivitātes tiks novērotas arī priekšvēlēšanu aģitācijas periodā, KNAB sāks padziļinātas pārbaudes un likumpārkāpējus sauks pie atbildības, norādīja birojā.
120 dienu ilgais priekšvēlēšanu aģitācijas periods pirms pašvaldību vēlēšanām sāksies 2025.gada 8.februārī un ilgs līdz vēlēšanu dienai - 7.jūnijam. Šajā laika periodā būs stingri aģitācijas ierobežojumi, tostarp attiecībā uz aģitācijas materiālu izvietošanu, kas par maksu publicēti elektroniskajos plašsaziņas līdzekļos, preses izdevumos, publiskajās vietās, kā arī sociālajos tīklos un citviet internetā.
Aģitācijas veicējiem, tostarp politiskajām partijām, to apvienībām un deputātu kandidātiem, būs atļauts izvietot apmaksātus priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus tikai pie tiem reklāmas pakalpojumu sniedzējiem, kuri līdz nākamā gada 8.janvārim būs KNAB un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei deklarējuši priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas izcenojumus.