7.lapa
Svētdien, 30. oktobrī, pulksten 18.00 Mazajā Mežotnes pilī ar baroka komponistu mūziku koncertprogrammā «Antique+» viesosies tenors Aleksandrs Antoņenko un pianiste Laila Holberga.
«Šis koncerts ir atmiņas par to, kas ir bijis no studiju laikiem līdz šodienai, savukārt Tosti neapoliešu dziesmas un Donaudi man ir kaut kas pilnīgi jauns, ko nekad vēl neesmu dziedājis,» saka Aleksandrs Antoņenko. Šim koncertam viņš izvēlējies galvenokārt populāras, klausītāju iemīļotas ārijas un dziesmas.
«Vēlos, lai cilvēki izbauda vakaru. Vienmēr esmu dziedājis nopietnas, filozofiskas programmas. Šoreiz lai ir vakars sveču gaismā, baudot melodiju un harmoniju skaistumu. Tā, lai pašam ir patīkami pamuzicēt un lai cilvēki klausoties atpūšas,» saka operdziedātājs.
Programmā «Antique+», kā jau norāda tās nosaukums, skanēs gan senas (baroka laikmeta komponistu Dž. Džordāni, B. Marčello, A. Stradellas, Ž. P. E Martīni, A. Skarlati), gan vēlāku laiku komponistu (K. V. Gluka, S. Donaudi, F. P. Tosti) ārijas un dziesmas. Tās skanēs ne tikai itāļu valodā, bet arī neapoliešu un sicīliešu izloksnē, kā arī franču valodā.
«Antique+» ir jau trešā programma, ko Aleksandrs Antoņenko kopā ar pianisti, pieredzējušo Latvijas Nacionālās operas solistu koncertmeistari Lailu Holbergu atskaņos Mazajā Mežotnes pilī, un jau ceturtais dziedātāja solokoncerts šajā gleznainajā vietā Lielupes krastā, kur viņš kopš 2019. gada ik vasaru viesojies ar jaunu programmu.
Aleksandrs Antoņenko nākamgad svinēs 25 skatuves gadu jubileju. Jau kopš 2004. gada Latvijas tenoru aicina ievērojamākie pasaules operteātri Ņujorkā, Vīnē, Londonā, Romā, Milānā, Diseldorfā, Berlīnē, Frankfurtē, Minhenē, Grācā, Stokholmā, Atēnās un citur. Viņš dziedājis arī Zalcburgas, Zalcburgas Lieldienu un Savonlinnas festivālos. Kopš debijas 2008. gadā Zalcburgas festivālā titullomā Džuzepes Verdi operā «Otello» šekspīrisko pretrunu plosītais varonis ir tenora spožākā vizītkarte. Pagājušajā sezonā dziedātājs atveidoja Otello lomu astoņās režisora Roberta Vilsona veidotā jauniestudējuma izrādēs Grieķijas Nacionālajā operā Atēnās.
Līdzās vērienīgi dramatiskajam Otello dziedātāja repertuārā ir arī citas vadošās Verdi operu partijas (Gabriels Adorno vēsturiskajā drāmā «Simons Bokanegra», Radamess operā «Aīda») un itāļu verisma operu varoņi (Kavaradosi Dž. Pučīni operā «Toska», Kalafs operā «Turandota», De Grijē «Manona Lesko», Diks Džonsons «Meitene no Rietumiem», Turidu P. Maskaņji «Zemnieka gods», Kanio R. Leonkavallo «Pajaci»), kā arī franču komponistu operlomas (Dons Hosē Ž. Bizē «Karmena», Samsons K. Sensānsa «Samsons un Dalila»). Īpaši spilgti atveidoto tēlu vidū izceļas Hermanis P. Čaikovska operā «Pīķa dāma», Dmitrijs M. Musorgska operā «Boriss Godunovs» un Princis A. Dvoržāka operā «Nāra».
Repertuāram, kurā ir jau teju 30 vadošo tenora lomu, dziedātājs aizvadītās vasaras sākumā piepulcēja savu pirmo Riharda Vāgnera varoni - Maskavā, teātrī «Novaja opera», 10. jūnijā nodziedāto Loengrīnu.
Aizvadītajā vasarā «Jūrmalas festivālā» viņš spoži debitēja ārkārtīgi grūtajā solo partijā Gustava Mālera simfonijā «Dziesma par zemi». Pērn Aleksandra Antoņenko balss skanējusi arī Viļņā, Maskavā, Dzintaru koncertzālē, Odesā, Liepājā, Atēnās, kā arī Stokholmā, kur šā gada jūnijā dziedātājs atgriezās operas «Meitene no Rietumiem» iestudējumā, kurā debitēja 2012. gadā.
2023. gada sākumā dziedātājs atveidos Kalafa lomu Džakomo Pučīni operas «Turandota» jauniestudējumā, pirmoreiz uzstājoties Somijas Nacionālajā operā.